فرمانده نیروی هوایی آمریکا مدعی شد در عملیات حمله به سوریه، موشک‌های شلیک شده با دقت به اهداف تعیین شده در این کشور برخورد کردند.

ادعای نیروی هوایی آمریکا: تمام نقاط تعیین شده در حمله به سوریه به دقت هدف قرار گرفتندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «هدر ویلسون» فرمانده نیروی هوایی آمریکا، ادعا کرد موقعیت یابی و روند هدف قرار دادن نقاط تعیین شده در حملات علیه سوریه با دقت تمام انجام شد و موشک های شلیک شده به اهداف تعیین شده، اصابت کردند.

ویلسون در اظهارات خود در «گردهمایی سالانه فضایی» در کلرادو مدعی شد: «چند روز پیش، افسران نیروی دریایی و هوایی انگلیس، فرانسه و آمریکا تمامی تاسیسات شیمیایی سوریه را نابود کردند. هدف یابی آنها بسیار دقیق بود و تسلیحات شلیک شده به اهداف مورد نظر اصابت کرد.»

فرمانده نیروی هوایی آمریکا با تاکید بر دقت سامانه های موقعیت یاب جهانی (جی پی اس) این کشور اظهار کرد در حال حاضر هیچ ماموریت نظامی در جهان نیست که وابسته به قدرت نظامی هوایی نباشد.

وی افزود: «ده سال پیش، متوسط دقت سامانه های موقعیت یابی ما حدود یک متر بود و در ژانویه سال گذشته ما موفق شدیم به رکورد دقت 35 سانتی متری برسیم.»

ادعای فرمانده نیروی هوایی آمریکا درخصوص هدف قرار گرفتن اهداف تعیین شده در سوره در حالی است که وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بیشتر موشک های کروز شلیک شده به سمت سوریه در حملات روز شنبه از سوی پدافند هوایی این کشور رهگیری و منهدم شدند. سوریه، که بارها اعلام کرده تمامی انبارهای تسلیحات شیمیایی خود را از بین برده است، از وارد شدن آسیب هایی به زیر ساخت های این کشور و مصدومیت تنها سه شهروند سوری در این حملات خبر داد.

روز شنبه آمریکا، انگلیس و فرانسه بیش از 100 موشک را به سمت اهدافی در سوریه شلیک کردند. این حمله به بهانه واهی پاسخ به حمله شیمیایی ادعایی در دوما انجام شد. هنوز مدرک و شاهد قابل قبولی برای اثبات ادعای وقوع حمله شیمیایی در دومای سوریه یافت نشده است. دولت سوریه با رد این ادعا معتقد است آمریکا این مساله را به عنوان دستاویزی برای توجیه مداخله نظامی خود در خاک این کشور قرار داده است.

انتهای پیام/

ادعای نیروی هوایی آمریکا درباره اصابت دقیق موشک‌های شلیک شده به هدفشان در سوریه

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
با افتضاحی که ببار آوردند اگر این را نگویند چه بگویند، با هدف قرار گرفتن موشک های آنها مورد تمسخر جهانیان قرار گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۹ فروردين ۱۳۹۷
مرگ بر جنایتکاران آمریکایی و حامیانش زنده باد جبهه مقاومت
آخرین اخبار