مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از 80 درصد اراضی کشاورزی استان به سیستم نوین آبیاری تجهیز هستند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ غلامی،مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان در سال 95 ونیمه سال 96 بیش از 80 درصد اراضی کشاورزی را به سیستم نوین آبیاری تحت فشار مجهز کرده است، گفت: در این طرح در هر هکتار ۴۴۰ هزار متر مکعب صرفه جویی در آب شده است.


وی افزود: به طور کلی در اعتبارات سال 95، ۴۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی آب در بخش کشاورزی داشته‌ایم.


غلامی گفت: کشت‌های بهاره را تعطیل کرده‌ایم و به سمت کشت‌های پاییزه رفته‌ایم، چرا که در این روش نیز حداقل حدود 22درصد صرفه جویی داشته‌ایم.


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در بخش کشت‌های بهاره مصرفی آب بسیار بالا است و در این شرایط بحرانی قابل قبول نیست.


غلامی، کشت‌های نشایی و کشت‌های نواری را از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی دانست و گفت: در طی سال‌های گذشته این کشت‌ها انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی شهرستان بیرجند در سال 95 بیشترین کشت‌های نشایی انجام شده است، افزود: در خراسان جنوبی 50 هکتار کشت گلخانه‌ای داریم.
انتهای پیام/ب


وجود 50 هکتار کشت گلخانه ای در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.