خارج شدن از قید و بند ارزهای جهانی باعث خواهد شد تا کشورهای سلطه نتوانند از اهرم فشار علیه ما استفاده کنندعضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خارج شدن از قید و بند ارزهای جهانی راه خوبی برای دور زدن تحریم‌ها است.

غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جایگزینی یورو به جای دلار اظهار کرد: مطمئنا مبادلات تجاری با کشورها نباید در گرو یک ارز خاص باشد، بلکه باید از واحدهای پولی متنوعی استفاده کنند.

وی افزود: بهترین راه این است با کشورهای هم‌پیمان مان که بیشترین مبادلات تجاری را با آنها داریم از چرخه دلار و یورو خارج شویم و طبق موافقت‌نامه‌های دوجانبه و چندجانبه مبادلات تجاری را پیش ببریم.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: اکنون بیش از 50 کشور جهان خود را از قید ارزهای جهانی خارج کرده‌اند و فکر می‌کنم که در پیش گرفتن چنین رویه‌ای می‌تواند راه خوبی برای دور زدن تحریم‌ها باشد. همچنین باعث خواهد شد تا کشورهای سلطه نتوانند از اهرم فشار علیه ما استفاده کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: باید از ارزهایی مانند یوآن، روپیه و روبل در مبادلات تجاری استفاده شود و معتقدم که نباید کاری کنیم که وزن بسیار سنگین بر روی یکی از ارزهای بین‌الملل بیفتد، بلکه باید با ایجاد تنوع در استفاده از واحدهای پولی کشورهای مختلف از ایجاد اهرمی برای افزایش تحریم‌ها جلوگیری کند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار