معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: 98 درصد از جمعیت زیر پوشش این دانشگاه پرونده الکترونیکی سلامت دارند وتنها 2 درصد از شهروندان کاشانی پرونده الکترونیکی سلامت ندارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر سید علیرضا مروجی، در آستانه هفته سلامت در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با شناسایی دو درصد دیگر، تمام جمعیت دو شهرستان کاشان و ارآن و بیدگل زیر پوشش خدمات این پرونده قرار خواهندگرفت.

وی تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت را برای برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی کاشان بسیار مهم  ارزیابی کرد و افزود: میزان ابتلا مردم به بیماریهای کبد، دیابت، اضافه وزن و چربی خون و سلامت روان از جمله مواردی است که در پرونده های الکترونیکی سلامت مشخص می شود.

به گفته وی، مردم می توانند با مراجعه به مرکزهای خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت نسبت به تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی اقدام کنند.

درمان به موقع، آسانتر و کم هزینه تر شناسایی بیماری ها با تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، تصریح کرد: بسیاری از بیماریها مانند سرطان های گوارشی، پروستات، کلورکتال و پستان با تشکیل این پرونده در افراد شناسایی خواهد شد که در نتیجه می توان آنها را بموقع، آسانتر و کم هزینه تر، درمان کرد.

دکتر مروجی، همچنین با اشاره به اینکه ثبت الکترونیکی پرونده سلامت برای افراد در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت انجام می شود  یادآور شد: از تمام (98 درصد) جمعیت زیر پوشش این دانشگاه که پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل داده اند 67 درصد آنها پیگیر سلامتی خود بوده اند و این مهم باید در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی در پایان اظهارداشت: با تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت مراقبت های نوین بهداشتی توسط پزشکان و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کاشان برای همه گروه های سنی شامل کودکان، نوجوانان، جوانان، میان سالان، سالمندان به صورت رایگان اجرا می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.