رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان گفت: 15 طرح بهداشتی این دانشگاه همزمان با هفته سلامت در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل افتتاح و بهره برداری می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر ابراهم کوچکی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این طرحها شامل هفت مرکز خدمات جامع سلامت در جوشقان قالی، روستای کمال الملک ، سن سن، راوند، نواب صفوی، کریمشاهی، شهید ساکنی، سه پایگاه سلامت در شهرهای آران و بیدگل، کاشان و قمصر و پنج خانه بهداشت در روستاهای پنداس، سن سن، وادقان، ویدوج، ورکان و علی آباد فخره است.

وی تصریح کرد: برای ساخت این واحدهای بهداشتی درمانی که در مجموع 5 هزار مترمربع زیربنا دارد حدود 7.5 میلیارد تومان از محل اعتبارهای این دانشگاه و اهدایی خیران سلامت هزینه شده است.

به گفته وی، «سلامت برای همه» شعار هفته سلامت (1تا 7 اردیبهشت) با موضوع «پوشش همگانی سلامت برای همه در همه جا»است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در راستای ارتقای سلامت را تاکیدکرد و گفت: تاکید بر اصلاح روشهای زندگی برای تأمین سلامتی مردم، تبیین اهمیت سلامت در برقراری توسعۀ پایدار و به ویژه تبیین شعار «انسان سالم ، محور توسعۀ پایدار» و جلب مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه ای سالم از جمله هدفهای هفته سلامت است.

دکتر کوچکی، جلب حمایت سیاست گزاران و مدیران ارشد در پشتیبانی از برنامه های سلامت، مشارکت همکاری های بین بخشی و دستگاه های مرتبط با سلامت مردم و جلب مشارکت سازمانهای غیردولتی مردم نهاد در سلامت جامعه را از دیگر اهداف برنامه های هفته سلامت برشمرد.

وی در پایان اظهارداشت:جمعیت حدود 470 هزار نفری شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل از خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بهره مند هستند.

شایان ذکر است: یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت است.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.