معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه درمان بیماری‌ها هزینه بالایی را به کشور تحمیل می‌کند از وجود 5 میلیون فرد در آستانه ابتلاء به دیابت در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محمدهادی ایازی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مجمع سلامت استان سمنان بابیان اینکه پنج میلیون ایرانی در آستانه خطر ابتلا به بیماری دیابت قرار دارند گفت : با توجه به اینکه درمان بیماری‌ها هزینه بالایی را به کشور تحمیل می‌کند لذا این مهم می‌طلبد تا به‌سوی تغییر اصلاح شیوه زندگی گام برداریم.

وی بر لزوم اجتماعی شدن نظام سلامت در کشور تاکید و افزود : اجتماعی شدن نظام سلامت و یا به عبارتی جلب مشارکت آحاد مردم در حوزه سلامت و متعاقب آن جلب مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی می‌تواند نقش مهمی در سلامت جامعه داشته باشد.

سمنان هجدهمین استان دارای مجمع سلامت محسوب می‌شود

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ضمن بیان اینکه با برنامه‌ریزی مناسب بخش زیادی از اعتباراتی که برای درمان هزینه می‌شود کاهش پیدا خواهد کرد، ابراز داشت: سمنان هجدهمین استان دارای مجمع سلامت محسوب می‌شود که با تداوم این روند و تغییر اصلاح شیوه زندگی از طریق این مجمع‌ها می‌توان به ارتقا سلامت دست‌یافت.

ایازی جذب مشارکت دیگر نهادها و اجتماعی شدن نظام سلامت را از اهداف و اولویت‌های وزارت بهداشت برشمرد و تصریح کرد: بی شک شبکه بهداشت به‌تنهایی قادر نمی‌تواند به اهداف سلامت دست پیدا کند و سایر نهادها نیز باید در تحقق سهم ۷۵ درصدی خود تلاش کنند.

وی گفت : اولین مجمع ملی سلامت با حضور دکتر روحانی در اسفندماه 95برگزار شد و مقرر شد که مجمع سلامت استان‌ها با ریاست استاندار و مجمع سلامت شهرستان‌ها با ریاست فرمانداران تشکیل شود.

انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.