معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با اقدامات انجام شده در سال گذشته استان قزوین رتبه هشتم کشور را در کاهش نرخ بیکاری کسب کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در جلسه کارگروه اشتغال استان افزود: نرخ بیکاری استان در پایان سال گذشته به ۱۰ و هفت دهم رسید که این میزان یک و چهار دهم درصد کمتر از متوسط کشوری است.

حبیبی همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان را در سال گذشته ۳۹ و دو دهم درصد بیان کرد.

وی میزان سهم اشتغال در حوزه کشاورزی استان را ۱۸ و دو دهم درصد اعلام کرد و گفت: این میزان یک و چهار دهم درصد نسبت به سال ۹۵ کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: سهم اشتغال استان در بخش صنعت نیز ۳۷ و ۸ دهم درصد به ثبت رسیده است که این میزان دو و سه دهم درصد افزایش یافته است.

حبیبی ،سهم اشتغال استان در حوزه خدمات را هم  ۴۴ درصد بیان کرد و گفت : این میزان نسبته به سال ۹۵، یک درصد کاهش یافته است.

وی در ادامه با تاکید بر آمادگی استان در حمایت از طرح‌های گلخانه ای، دامداری صنعتی و تعاونی ها، گفت: توسعه و گسترش مجتمع‌های گلخانه‌ای از اولویت‌های اساسی استان در سال جاری است و در آینده از تمام فرمانداری‌ها خواهیم خواست در هر شهرستان حداقل یک مجتمع گلخانه‌ای ۱۰۰ هکتاری احداث کنند.

وی در ادامه بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک‌های عامل استان تاکید کرد و گفت: در حوزه اشتغال فراگیر نیز استانداری قزوین از طرح‌های موثر در شهرستان‌ها حمایت می‌کند و تمام نگرانی این است که در صورت ارایه ندادن طرح در این بخش اعتبارات اشتغال فراگیر از استان پس گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین به توسعه شهر آبگرم اشار کرد و افزود: ساخت مجتمع‌های آبدرمانی و اقامتی در این شهر هم اکنون با رشد فیزیکی ۵۰ درصدی توجیه کاملا اقتصادی از نظر اشتغال دارد و این شهر را متحول خواهد کرد.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه اشتغال استان قزوین

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.