کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از خروج سامانه بارشی از استان بوشهر خبر داد و گفت: بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به شهرستان گناوه بود.

سامانه بارشی از استان بوشهر خارج شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  پیام مساعدی اظهار داشت: با فعالیت یک سامانه بارشی در سطح استان بوشهر شاهد بارش‌هایی در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم که در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در گناوه با ۵.۵ میلیمتر ثبت شد.

وی اضافه کرد: در ایستگاه باران‌سنجی مظفری شمالی، مال‌قائد و رودفاریاب نیز پنج میلیمتر بارندگی ثبت شد، در ایستگاه باران‌سنجی برازجان و شول چهار میلیمتر و در ایستگاه بندرریگ و تنگ ارم سه میلیمتر بارش ثبت شد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از بعد از ظهر امروز با خروج سامانه بارشی از سطح استان، از مقدار ابر‌ها در آسمان کاسته خواهد شد.

وی افزود: همچنین طی امروز و فردا جهت جریانات غالبا شمالی خواهد بود که در برخی ساعات بر روی دریا بویژه در سواحل مرکزی و جنوبی به سبب افزایش سرعت باد، خلیج فارس تا حدودی مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری در برخی ساعات وزش باد، گاهی گردوخاک و احتمال رگبار خفیف و پراکنده باران، رعد و برق، از بعداز ظهر کاهش ابر و در هنگام صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی در برخی ساعات تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

خلیج فارس مواج است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.