مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ناپایداری‌های جوی در استان و احتمال بارش باران خبر داد.

خلیج فارس مواج می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده ورود امواج ناپایدار به جو استان و در پی آن افزایش ناپایداری‌های جوی طی امروز و فردا است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین طی این مدت ضمن افزایش ابر، تند باد لحظه‌ای، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین طی امروز و فردا به سبب تشدید ناپایداری و وزش تندباد، خلیج فارس در برخی ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: با توجه به وزش تندباد احتمال ایجاد گرد و خاک محلی در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست و پیش‌بینی می‌شود این ناپایداری از بعدازظهر فردا به تدریج از استان خارج شود.

شفیع‌خدایی اضافه کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری، گاهی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده باران، در برخی نقاط رگبار باران همراه با رعد و برق و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تند باد ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

افزایش ناپایداری‌های جوی در استان بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.