همایش ملی " ژئوپلیتیک، توسعه محلی _ منطقه ای، رویکردی در پایداری شرق ایران" امروز در دانشگاه بیرجند در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ بخشی ، قائم مقام دبیر علمی همایش گفت : همایش ملی ژئوپلیتیک با حضور  300 مهمان از داخل و خارج استان در دانشگاه بیرجند آغاز شد.

وی افزود : حدود 230 مقاله به این همایش ارسال شد که در مدت دو روز برگزاری، 16 مقاله به صورت سخنرانی ارائه و 70 مقاله نیز به صورت پوستر در مجموعه مقالات همایش منتشر می شود. 

 بخشی گفت : ژئوپلیتیک منطقه شرق ایران، آغاز همایش ملی ژئوپلیتیک در دانشگاه بیرجند اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار، توسعه محلی منطقه ای و کارآفرینی، امنیت، هیدروپلیتیک، زیرساختها و ارتباطات بین المللی، بنیان های جغرافیایی، رقابت پذیری و جایگاه آن در توسعه محور شرق و توسعه پایدار اجتماعات محلی و توسعه اقتصادی مردم محور و نهاد محور از موضوعات اصلی همایش است.

وی گفت: این همایش فرصت مناسبی برای استادان خراسان جنوبی و دانشگاه بیرجند برای برجسته کردن و توجیه علمی، گفتمان سازی و ارائه راهکارهای عملیاتی در خصوص تحقق طرح توسعه محور شرق ایران است.


قائم مقام دبیر علمی همایش از برگزاری دهمین کنگره انجمن ژئوپلیتیک و دومین همایش ملی جغرافیا و برنامه ریزی مناطق مرزی ایران همزمان با برگزاری این همایش، با حضور استادان، پژوهشگران، مقامات و مدیران اجرایی و همراهی بیش از 40 دانشگاه، سازمان، نهاد و مؤسسه علمی، فرهنگی و اجرایی از سراسر کشور در دانشگاه بیرجند خبرداد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: همایش ملی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.