رئیس هیئت مدیره انجمن دندان پزشکی ایران گفت: کشورمان در حوزه دندان پزشکی رتبه ۱۵ را در دنیا کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی تاجرنیا، رئیس هیئت مدیره انجمن دندان پزشکی ایران صبح امروز در مراسم افتتاحیه پنجاه و هشتمین کنگره دندان پزشکی که در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: دانش دندان پزشکی در حال رشد سریع است و ایران در این مسیر رشد موثر و قابل قبولی داشته است.
 
وی ادامه دهد: کشورمان در حوزه  دندانپزشکی به جایگاه ۱۵ دنیا رسیده و از نظر تولید مقالات چاپ شده در رتبه ۳۴ قرار گرفته است و خوشبختانه این کنگره به محل کسب دانش و افزایش تجربه‌های همکاران تبدیل شده است.
 
تاجر نیا با اشاره به اینکه سلامت دندان و دهان بیش از گذشته مورد توجه مردم قرار گرفته است، افزود: سلامت دهان و دندان مسئله‌ای مهم است اما مسئولان در دنیا به این موضوع توجه کافی ندارند و همین عامل سبب بروز پوسیدگی دندان شده است.
 
وی عنوان کرد: کتابی با عنوان چالش‌های دندان چاپ شده و مشکلات دندان و دهان و راه‌های ارتقای سلامت دندان در آن آورده شده است.
 
تاجرنیا با بیان اینکه اگر بخواهیم از پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم باید مصرف شکر و سیگار را قطع یا کم کنیم، تاکید کرد: ما برای ساختارسازی نیازمند بودجه هستیم، تا چندی قبل بودجه مستقل ویژه دندان و دهان وجود نداشته است و به نظرم دولت باید به ارتقای سواد سلامت و پیشگیری توجه بیشتری کند.

سخنرانی ۱۶۰ استاد در کنگره دندان پزشکی

در ادامه مراسم هما زاده دبیر کنگره گفت: در این کنگره شاخه بندی تصمیم گیری آموزش داده می شود زیرا امروزه تصمیم گیری‌ها باید بر مبنای علم باشد و در این کنگره ۱۶۰ استاد سخنرانی کرده و ۱۶ پنل و ۸ وورکشاپ برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.