هشتمین جشنواره هنرمندان و مجریان صحنه ایران از ٢٩ تا ٣١ فروردین ٩٧ در مشهد برگزار میشود.

مشهد میزبان هشتمین جشنواره هنرمندان و مجریان صحنه ایرانشهریار صفاجو داور هشتمین جشنواره هنرمندان و مجریان صحنه ایران در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،گفت: این جشنواره فرصتی برای مجریان و هنرمندان است تا بتوانند ایده‌های بی نظیری را فرابگیرند، این جشنواره فقط جشنواره مجریان نیست، بلکه جشنواره‌ی قابلیت‌های ما هنرمندان در حوزه‌ی رضوی است.

وی با اشاره به این که ارزش‌های افراد را باید دید و از تقلید خودداری کرد افزود: رقابت در حرفه ما آسیب نمی‌زند، اما تقلید در حرفه ما به عنوان یک آفت تلقی می‌شود و این که بگوییم، چون فلان مجری در فلان اجرا موفق بوده است همگی از او تقلید کنیم اشتباه بزرگیست، باید کاری کرد تا هر کسی در زمینه اجرای خود بتواند ایده‌های نو ارائه دهد.

محسن افکاری مشاور هشتمین جشنواره هنرمندان و مجریان صحنه ایران هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت : در اجرا صحنه به قول بازاری‌ها دست زیاد شده است و هرکسی که فکر میکند میتواند دو سه جمله بگوید مجری است، اما یک مجرى باید اطلاعات بسیار زیادی داشته باشد.

وی افزود : مجری صحنه باید از هرعلمی حتی به مقدار کم اطلاعات داشته باشد به قول معروف مجری باید به اندازه یک اقیانوس که به اندازه یکسانت عمق دارد در هر زمینه اطلاعات داشته باشد.

مجری و تهیه کننده صدا و سیما خراسان رضوى در ارتباط با ضرورت برگزاری جشنواره هنرمندان و مجریان صحنه ایران افزود: مشهد یک قطب معنوی و فرهنگی است دانشگاه فردوسی مشهد جدا از بارگاه ملکوتی امام رضا قطب ادبیات کشور هست و اساتید بزرگی در دانشگاه فردوسی که در سطح کشور محور هستند دارد، که میتوان از تجربه این عزیزان در جشنواره استفاده کرد.

افکاری گفت: رقابت در چنین جشنواره‌ای باعث میشود مجریان سطح فرهنگ و اطلاعات خود را بالا ببرند و نسبت به گذشته تلاش بیشتری کنند.

محسن افکارى در پاسخ به این سوال که اگر در جشنواره به عنوان شرکت کننده حضور داشت چه موضوعى را برای اجرا انتخاب میکرد، گفت: از موضوعات اجتماعی برای اجرا خودم استفاده میکردم همین موضوعاتی که در روزمره میبینم، حتما نباید دنبال موضاعات ویژه و خاص باشیم برای مثال؛ در حال حاضر قیمت دلار، بحث فضای مجازی و تجملات در برخی از مجالس و ... مطرح هستند که در زندگی همه مردم ملموس است.

انتهای پیام//ا. آ.


برگزاری هشتمین جشنواره هنرمندان و مجریان صحنه ایران در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.