شهردار نیشابور از رونمایی ده المان پرنده سیمرغ شیخ فریدالدین عطارنیشابوری همزمان با ۲۵ فروردین سالروز بزرگداشت این عارف وشاعر شهیر ایران وجهان خبرداد.

رونمایی از ده المان پرنده سیمرغ در نیشابوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، نجفی شهردارنیشابور و قائم مقام ستاد بزرگداشت روزملی عطار نیشابوری گفت : همزمان با سالروز بزرگداشت شیخ فریدالدین عطار نیشابوری به همت معاونت عمران و معاونت خدمات شهری ساخت و نصب المان ده پرنده از سی پرنده تشکیل دهنده سیمرغ شیخ فریدالدین عطارنیشابوری صورت گرفت .

وی افزود: هدف از ساخت این المان‌ها بیان پیام شیخ فریدالدین عطار نیشابوری از زبان پرندگان (منطق الطیر) و رسیدن به سیمرغ بزرگ می‌باشد که مراد از پرندگان در این راه سالکان راه حق و مراد از سیمرغ وجود حق تعالی است.

نجفی در ادامه گفت:: نصب این پرندگان بر روی ستون‌های اطراف المان بزرگ سیمرغ فعلا بطور موقت بوده و در آینده هر پرنده با توجه به پیام و علت طیران و همچنین با توجه به زیستگاه آن در اطراف سیمرغ بزرگ (بوستان عرفانی سیمرغ) در محل مناسب و بر روی پایه‌هایی که منقوش به اشعار شیخ عطار می‌باشد منتقل و نصب خواهد شد.

انتهای پیام // س. ح
 
 



نصب المان سیمرغ در نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.