مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: سال گذشته بیش از 16 هزار فقره گواهینامه مهارتی الکترونیکی در استان اردبیل صادر شده است.

محمد پورقلی ،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل صبح امروز در دیدار با رئیس کانون انجمن صنفی و اعضای اتحادیه  صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: توسعه و تقویت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای یکی از اولویت‌های اصلی فنی و حرفه‌ای استان در راستای حمایت از بخش خصوصی بوده و در این زمینه پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: باید نگاه‌های بخش دولتی و خصوصی به یکدیگر در راستای تعامل و همکاری باشد تا بخش خصوصی نیز بتواند با فراهم کردن استانداردهای لازم زمینه حضور بیش از پیش و فعال خود در تمامی عرصه‌ها به ویژه حوزه مهارت‌آموزی را تقویت و تحکیم بخشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از آمادگی این اداره کل در راستای واگذاری فضای‌های مازاد مراکز و کارگاه‌های آموزشی به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: این اداره کل آمادگی دارد تا کارگاه‌های آموزشی و فضاهای مازاد خود را در راستای تقویت بخش خصوصی و توسعه آموزش‌های مهارتی توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای انجام دهد.

پورقلی با اشاره به آموزش‌های مهارتی ارائه شده توسط بخش خصوصی در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته دو میلیون و 652 هزار و 462  نفرساعت آموزش مهارتی در 191 آموزشگاه فعال در استان اجرا شده که این آموزش‌ها در چهار بخش کشاورزی، خدمات، صنعت و فرهنگ و هنر بوده و در مجموع 168 حرفه آموزشی در استان آموزش داده شده است.

وی با تاکید بر توسعه آموزش‌های محصول‌محور در این آموزشگاه‌ها اظهار کرد: برای افزایش بهره‌وری آموزشگاه‌ها باید سعی بر توسعه آموزش‌های محصول‌محور شود چرا که این‌گونه آموزش‌های مهارتی سبب رضایتمندی کارآموزان شده و جذب کارآموختگان را در پایان دوره‌های آموزشی مهارتی ضمانت می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از صدور بیش از 16 هزار فقره گواهینامه مهارتی الکترونیکی در استان اردبیل خبر داد و افزود: در سال گذشته 34 هزار و 100 نفر در آزمون‌های هماهنگ، صنعت ساختمان، تفاهم‌نامه و آزمون‌های ادواری شرکت کرده‌اند که از این تعداد  21 هزار و 599 نفر  قبول شدند.

انتهای پیام/ ع

ارائه آموزش های مهارتی در فنی و حرفه ای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.