سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در کنار ۲۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، آموزشگاه آزاد نیز در استان اردبیل فعال بوده و اقدام به ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی به متقاضیان می‌کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ یونس ممی‌زاده در جلسه بررسی اولویت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای اردبیل اظهار داشت: 167 حرفه و رشته مختلف فنی و حرفه ای در مراکز استان اردبیل برای متقاضیان و شرکت‌کنندگا ن آموزش داده می‌شود که این آموزش ها اغلب بازارمحور و محصول محور است.

وی با اشاره به فعال بودن 25 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل گفت: علاوه بر این تعداد مرکز دولتی، 400 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نیز به صورت آزاد در استان فعال بوده و اقدام به ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی به متقاضیان و مراجعان می‌کنند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تربیت نیروی کار ماهر در راستای توسعه اشتغالزایی و تولید را از اولویت‌های مهم فنی و حرفه‌ای استان دانست و تصریح کرد:‌ در تربیت این افراد مهترین محور ارائه آموزش بر اساس نیاز و درخواست بازار بوده که در همین راستا در سال گذشته 600 نفر از افرادی که از آموزش‌های فنی و مهارتی در استان بهره‌مند شده بودند، وارد بازار کار شدند.

ممی‌زاده بیان کرد:‌فنی و حرفه ای استان اردبیل در سال‌های اخیر با توجه به آموزش‌های مثمر و موثر در جامعه توانسته در اشتغالزایی در جامع نقش تاثیرگذاری ایفا کند که در همین راستا در سال گذشته بیش از 4 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی به فراگیران در رشته‌های مختلف ارائه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.