معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در سال های اخیر نقش فرهنگ در حوزه های بین المللی در دولت مورد توجه قرار گرفته است طوری که به دلیل این توجه اصطلاح دیپلماسی فرهنگی رایج شده است.

علی نواداد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در آئین افتتاح دومین کنگره بین المللی عرفان در کلام مولانا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار کرد: مبادلات فرهنگی بین کشورها به خصوص کشورهای دارای اشتراکات فرهنگی سبب شده است که امکان مشارکت کشورهای مختلف در پیشبرد و حفظ میراث فرهنگی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه نقش آفرینی نهادهای دانشگاهی در دیپلماسی فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: دانشگاه‌ها می توانند با برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و برنامه‌های مشترک در این زمینه نقش تاثیرگذارتری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: افزایش دستیابی به اطلاعات و سرعت انتقال آن به مخاطبان سبب شده است که حضور در عرصه های بین المللی به ضرورت تبدیل شود.

نواداد افزود: دیپلماسی فرهنگی در حقیقت تبلور حضور رسمی و سازمان یافته دانشگاه و مردم یک کشور در روند تعاملی جامعه جهانی تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه مخاطبان در اقصی نقاط جهان مستلزم حضور فعال دانشگاه ها در روابط بین المللی هستند گفت: امروزه دانشگاه ها علاوه بر وظیفه آموزشی، به عنوان مسئول وظیفه توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه را که مهمترین بخش است بر عهده دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اضافه کرد: روابط فرهنگی بین کشورها بواسطه دانشگاه ها می تواند از طریق برگزاری کنگره های بین المللی در اشتراکات مختلف فرهنگی ، سیاسی، اجتماعی و مذهبی اتفاق بیافتد.

نواداد همچنین مولانا جلال الدین محمد بلخی(مولانا)  یکی از شخصیت های برجسته جهان بر شمرد و افزود: مولانا بر بلندترین قله ادبیات عرفانی جهان ایستاده و اهل عرفان و ادب را به دستاوردهای تعالی انسانی رهنمون کرده است.

انتهای پیام/ح

افتتاح دومین کنگره بین المللی عرفان در کلام مولانا در اردبیل

 

 

برچسب ها: فرهنگ ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.