نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ذات هنر متعالی است و باید در مسیر هدایت باشد.

آیت الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: اولین مسئله ای که هنرمند باید به آن توجه کند باور به قداست و پاکی کاری است که انجام می دهد، برای اینکه بتواند نسل فاخری را تربیت کند چرا که به فرموده مقام معظم رهبری اقتدار واقعی، اقتدار فرهنگی است.

وی با بیان اینکه هنرمندان دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را در عرصه هنر جهت عملیاتی کردن ارائه دهند گفت: ذات هنر متعالی است و باید در مسیر هدایت باشد، هنر فقط برای تشخص و درآمد نیست بلکه برای یک سیاست درست و اقتصاد آرمانی مهمترین مولفه قدرت محسوب می شود.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: باید دقت کرد موسیقی برای انتقال مفاهیم قدسی است که در قالب کلمات میسر نبوده ولذا قوی ترین ترکیبات شعری اگر در مسیر هدایت نباشد، به درد نمی خورد در آیه شریفه "من احیا نفسا فکانما احیا الناس جمیعا" نیز مقصود، احیای معنوی است.

آیت الله عاملی اضافه کرد: هنرمند با احساس مردم سر و کار دارد و یک اثر هنری می تواند دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: سوژه های مناسبی وجود دارد که باید در قالب هنر ارائه شود تا سبب سعادت جمعی را فراهم آورد، سعادت جمعی ما با فرهنگ متعالی و هنر فاخر رقم خواهد خورد چرا که مقایسه دولت ها با صنعت و پیشرفت علمی صحیح نیست، فرهنگ فاخر بهترین معیار مقایسه است.

آیت الله عاملی افزود: در ادبیات عرفانی، دنیا محتاج ماست و در هر قسمتی هم از ما جلو بیافتند در این باب محال است بتوانند کاری کنند؛ ای کاش مسئولان ما اهل فرهنگ باشند و دید فرهنگی داشته باشند و باید اذعان کرد قابلیت‌های هنری استان ما موجب فخر و شرف ماست.

انتهای پیام/ح

هنرمندان دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را در عرصه هنر جهت عملیاتی کردن ارائه دهند

برچسب ها: هنر ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.