فرماندار شهرستان شاهرود برگزاری برنامه هایی با محوریت نشاط اجتماعی جهت جذب مخاطبان در کتابخانه‌های عمومی را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید محمدرضا هاشمی فرماندار شهرستان شاهرود در نشستی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تاکید بر اینکه باید اطلاعات کتابداران در حوزه کاری به روز باشد گفت : باید سطح آگاهی مردم در همه زمینه‌ها به ویژه کتاب و فرهنگ مطالعه افزایش یابد.

وی با اشاره به فعالیت فضاهای مجازی افزود : کتاب هیچ جایگزینی برای خود ندارد.

هاشمی با اشاره به این مطلب که همه اقشار باید در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه کمک کنند گفت : دهیاری ها نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ مطالعه در روستاها دارند.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه نشاط اجتماعی از سیاست های دولت تدبیر و امید است گفت : باید در کتابخانه‌های عمومی نشاط اجتماعی جهت جذب مخاطبان وجود داشته باشد.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت : فضای مناسب کتابخانه و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری می تواند در جذب مخاطبان تاثیر گذار باشد.

وی بیان اینکه احداث کتابخانه‌های جدید ، فعال کردن انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در شهرستان‌‌ها و فراهم کردن بسترهای لازم برای جذب مخاطبان به کتابخانه‌‌ها از جمله برنامه‌های مهم اداره کل کتابخانه‌ها در سال جاری است ، خواستار همکاری مسئولان در این زمینه شد.

انتهای پیام / ه

کتاب هیچ جایگزینی برای خود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.