استاندار سمنان گفت : برنامه‌های خلاقانه و فضای کتابخانه‌ها می تواند در جذب مخاطبان موثر باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان در نشستی با مدیرکل و معاون کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گفت : برنامه‌های خلاقانه و فضای کتابخانه‌ها می تواند در جذب مخاطبان موثر باشد.

وی بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند خواستار پیگیری جهت احداث کتابخانه ‌عمومی در شهرستان های فاقد کتابخانه استاندارد شد.

چاووشی به احداث کتابخانه در شهرستان گرمسار و تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان تاکید کرد.

استاندار سمنان از اهدای کتاب از سوی پروفسورپرویز کردوانی خبر داد و خواستار همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ، فرمانداری و شورای شهر گرمسار و غیره برای ایجاد مکان فرهنگی مناسب جهت نمایش و بهره‌مند شدن مردم از آثار پروفسور کردوانی شد.

وی گفت: هماهنگی های لازم با مسئولان کتابخانه ملی جهت بازدید و ساماندهی کتابخانه‌حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دامغان جهت امکان دسترسی بهتر و مفید تر مراجعان به کتابخانه انجام شده است.

مقام عالی استان سمنان با اشاره به این مطلب که سرانه مطالعه در کشور پایین است و برای کشور که مهد تمدن است باید تلاش شود تا در زمینه کتاب و کتاب‌ خوانی حرفی برای گفتن داشته باشد افزود : باید تلاش کرد کودکان با کتاب بیشتر مأنوس شوند.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز از برگزاری ۶۰۰ نشست ، ۴۶۷ مسابقه فرهنگی ، ۲۹۰ جلسه مطالعاتی و ۷۸۲ برنامه ترویجی در سال گذشته خبر داد.

رشد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان

وی از رشد شش‌ درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در سال گذشته خبرداد و گفت : ۵۳ هزار نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی بودند که با افزوده شدن چهار هزار عضو جدید طی سال گذشته این رقم به ۵۷ هزار نفرعضو رسیده است.

انتهای پیام / گ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.