مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت : تعداد اعضای کتابخانه‌های این استان طی سال جاری در مقایسه با سال قبل رشد شش‌ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نورعلی سما کوش مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در ششمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی دامغان بابیان اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های استان سمنان طی سال جاری در مقایسه با سال قبل رشد شش‌درصدی را نشان می دهد گفت : ۵۳ هزار نفر در استان عضو کتابخانه‌های عمومی بودند که با افزوده شدن چهار هزار عضو جدید طی سال جاری این رقم به ۵۷ هزار نفر عضو رسیده است.

وی بابیان اینکه اکثر شهرداری‌های استان در بحث پرداخت نیم درصد سهم کمک به کتابخانه‌ها بدهکار هستند افزود : طی سال جاری شهرداری‌های استان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان در این راستا کمک کردند.

سماکوش با بیان اینکه با توجه به برگزاری جشنواره اهدا کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سال جاری مردم و دستگاه‌های اجرایی تعداد ۳۰۷ هزار جلد کتاب اهدا کردند تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایجاد قفسه‌های کتاب‌های استان و شهرستان شناسی شهرهای استان سمنان است که با این کار در هریک از کتابخانه‌ها کتاب‌های مربوط به استان و هریک از شهرستان‌ها برای مراجعه‌کنندگان و علاقه‌مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی قرار می‌گیرد.

برگزاری اولین همایش خیران کتابخانه ساز استان سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از برگزاری اولین همایش خیران کتابخانه ساز استان سمنان در خردادماه سال آینده در مرکز استان خبر داد و گفت : نخستین همایش خادمان نشر استان نیز در قالب نویسندگان و مولفان بومی با شرکت ۱۵۰ نفر در روز دهم اسفندماه سال جاری در مرکز استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.