مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل به کشاورزان توصیه کرد با توجه به کمبود شدید آب در دشت کاشان و منطقه آران و بیدگل ،به سراغ کشت های باغی با ارزش افزوده بالا بروند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین فتاحی در جمع کشاورزان شهرستان آران و بیدگل از نصب83 دستگاه کنتور حجمی بر روی چاه های آب کشاورزی شهرستان  از ابتدای پارسال تا فروردین امسال با هزینه شش میلیارد ریال خبر دادوبا اشاره به اینکه آران و بیدگل 240 چاه مجاز برداشت آب کشاورزی دارد افزود: قرار است تا پایان خرداد امسال 157 حلقه چاه دیگر به سامانه کنتور های حجمی مجهز شود.

وی گفت: بخش کویرات و بخش مرکزی آران و بیدگل به جز شهر آران و بیدگل که دارای صنعت تک محصولی فرش ماشینی است هیچ گونه صنایع و جایگزینی برای کشاورزی نداردو به کشاورزان توصیه می کنم برای داشتن کشاورزی پایدار و همچنین ارزش افزوده مناسب به سراغ کشت های باغی با ارزش افزوده بالا بروند.

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به اینکه تا سال 1404 باید بیش از 4 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی در آران و بیدگل به کشاورزی باغی تبدیل شود از کاشت پسته و گیاهان دارویی به عنوان اولویت های کشت در آران و بیدگل نام برد که در کنار مقاوم بودن در برابر خشکی و نیاز پایین به آب دارای ارزش افزوده مناسبی نیز هست.

 

انتهای پیام/م

 

نصب 83دستگاه کنتور حجمی بر روی چاه های آب کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.