مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون 562 حلقه چاه غیرمجاز در استان، پُر و مسدود شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود میرمحمدصادقی، میزان آب صرفه جویی شده حاصل از انسداد این چاه ها را 11 میلیون و ششصد هزار مترمکعب برآورد کرد.

وی که در هفتمین جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی سخن می گفت،افزود: در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی موجود، همچنین تاکنون 2 هزار و 662 فقره اصلاح و تعدیل پروانه بهره برداری کشاورزی انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان، امسال پنج هزار دستگاه کنتور فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی)و 307 دستگاه کنتور حجمی در استان نصب شده است.

میرمحمد صادقی تصریح کرد: در راستای اجرای سامانه'ساماب' 3 هزار درخواست در این سامانه ثبت و تاکنون یکهزار و 314 پروانه از طریق این سامانه صادر شده است.

'ساماب' مخفف سامانه سیستم یکپارچه حفاظت و بهره برداری از منابع آب و امور مشترکین محسوب می شود و هدف آن رصد تمام فعالیت های مربوط به حفاظت و بهره برداری از منابع آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان،پیش از این شمار چاه های غیرمجاز در استان اصفهان را 11 هزار حلقه تخمین زده و افزوده بود: هزینه تقریبی مسدود کردن هر حلقه چاه حدود چهار میلیون تومان است.

 

انتهای پیام/م

 

562 حلقه چاه غیرمجاز در استان اصفهان مسدود شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.