وزیر خارجه عراق در گفتگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله اخیر این کشور به سوریه تاکید کرد شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، جان سالیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا -که پس از اخراج رکس تیلرسون از سمتش، ریاست وزارت خارجه این کشور را بر عهده دارد- روز یکشنبه با ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، درباره حمله به سوریه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

دفتر ابراهیم جعفری در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جان سالیوان، معاون وزارت خارجه آمریکا با ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق تماس تلفنی گرفت. در این تماس تلفنی روابط دوجانبه و تازه‌ترین تحولات سوریه بررسی شد.»

در این بیانیه همچنین آمده است.: «سالیوان جزئیات عملیات نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه را تبیین کرد.»

طبق این بیانیه، جعفری در این تماس تلفنی بر چندین نکته تاکید کرد که یکی از آن‌ها دیدگاه کشورش در خصوص راه حل بحران سوریه است. این دیدگاه در لزوم چیره کردن راه حل سیاسی برای بحران سوریه نمود پیدا می‌کند. 

او همچنین گفت مردم سوریه خودشان سرنوشت خودشان را رقم می‌زنند.

وزیر خارجه عراق در ادامه تاکید کرد: «هرگونه تنش‌آفرینی در سوریه بر امنیت و ثبات کل منطقه تاثیر منفی خواهد گذاشت و به تروریسم این فرصت را خواهد داد که پس از شکست در عراق و عقب‌نشینی از سوریه بار دیگر فعالیتش را از سر بگیرد. تروریسم امروزه همه کشور‌های جهان را تهدید می‌کند و شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است.»

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی جعفری و معاون وزیر خارجه آمریکا

برچسب ها: سوریه ، عراق ، آمریکایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار