مردم کشور‌های مختلف جهان در اعتراض به حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، دست به تظاهرات زدند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مردم کشور‌های مختلف جهان در اعتراض به حمله غیرقانونی روز گذشته آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، تظاهرات کردند و شعارهایی ضد دونالد ترامپ سر دادند.

یونان

هزاران یونانی با برپایی تظاهرات در آتن -پایتخت این کشور- به حملات هوایی تحت فرماندهی آمریکا به سوریه اعتراض کردند و پرچم آمریکا را آتش زدند.

تظاهرات مردمی در نقاط مختلف جهان در اعتراض به تهاجم به سوریه

حزب کمونیست یونان این تظاهرات را ترتیب داده بود و تظاهرکنندگان پیش از حرکت به سمت سفارت آمریکا در میدان مرکزی آتن تجمع کردند و در حالی که پارچه نوشته در دست داشتند شعار‌هایی علیه آمریکا سر دادند. برخی روی سنگ‌فرش‌ها با رنگ قرمز نوشته بودند: «آمریکایی‌ها قاتل انسان‌ها».

تظاهرات مردمی در نقاط مختلف جهان در اعتراض به تهاجم به سوریه

خودرو‌های پلیس یونان مانع از نزدیک شدن معترضان به ساختمان سفارت آمریکا شدند.

آمریکا

مردم لس‌آنجلس روز گذشته ساعاتی پس از تجاوز آمریکا و دو متحد اروپایی‌اش به سوریه، با حمل پرچم سوریه و تصویر بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور، اعتراض خود را به اقدام کشورشان نشان دادند.

تظاهرات مردمی در نقاط مختلف جهان در اعتراض به تهاجم نظامی آمریکا و متحدانش به سوریه+ تصاویر

همزمان با این تظاهرات، مردم شیکاگو، واقع در ایالت ایلینوی آمریکا، نیز روز شنبه با وجود بارش باران، در اعتراض به مداخله نظامی آمریکا و انگلیس و فرانسه در سوریه تظاهرات کردند. 

این تظاهرات در مرکز شهر شیکاگو برگزار شد و حدود یک ساعت به طول انجامید. تظاهرکنندگان با سر دادن شعار و حمل پلاکارد‌هایی که عبارت‌های «آمریکا نباید به سوریه حمله کند، آمریکا نباید سوریه را بمباران کند، جان آمریکایی‌های مهم‌تر از جان دیگران نیست»، حملات نظامی دولت آمریکا را به سوریه محکوم کردند.

فلسطین اشغالی

صد‌ها نفر از اعراب مقیم فلسطین اشغالی شامگاه شنبه در اعتراض به حملات کشور‌های غربی به سوریه تظاهرات کردند. این معترضان در حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی در اعتراض به حملات آمریکا، فرانسه و انگلیس به تعدادی از تاسیسات و پایگاه‌های متعلق به دولت سوریه تظاهرات کردند.

تظاهرات از مقابل کنسولگری آمریکا در حیفا آغاز شد. شرکت‌کنندگان پرچم‌های سوریه را در دست داشتند و شعار‌های ضد آمریکایی و ضد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، سر می‌دادند.

اردن

منابع خبری اعلام کردند صد‌ها اردنی در اعتراض به تهاجم نظامی بامداد روز شنبه به سوریه در مقابل سفارت آمریکا در امان تظاهرات و این حمله را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان اردنی با در دست داشتن پرچم‌های سوریه و اردن، شعار‌هایی بر ضد دونالد ترامپ،  رئیس جمهور آمریکا، سر دادند.

شیلی

ده‌ها نفر از مردم شیلی در حمایت از سوریه و مخالفت با حمله دیروز آمریکا به این کشور با حمایت فرانسه و انگلیس، در برابر سفارت آمریکا در سانتیاگو تظاهرات کردند.

در پی برپایی این تظاهرات، نیرو‌های امنیتی شیلی در اطراف سفارت آمریکا مستقر شدند و در درگیری با معترضان تعدادی از آنان را بازداشت کردند. تظاهرکنندگان که پرچم سوریه را در دست داشتند، با سر دادن شعار‌هایی علیه دشمنان سوریه، تجاوز به این کشور را محکوم کردند.

انتهای پیام/

تظاهرات در اعتراض به حمله به سوریه در مناطق مختلف جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار