در سال گذشته ۴ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۸۲۰ واحد تولیدی استان سمنان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در اولین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سال ۹۷ گفت : در سال ۹۶ ، به ۸۲۰ واحد تولیدی استان سمنان به ارزش ۴ هزار و 855 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که ۵۴ درصد از سهم پرداختی تسهیلات رونق تولید در استان محقق شده است.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۲ هزار واحد تولیدی استان سمنان در سامانه بهین یاب افزود : از این مبلغ پرداختی ، 3 هزارو 890 میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۹۹۴ میلیارد ریال نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت : درسال گذشته ، پرونده یک هزار و 164 واحد تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از9 هزار و 433 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است که با پرداخت این مبلغ تسهیلات به واحدهای تولیدی بیش از۶ هزار و 900 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

وی ضمن تشکر از همکاری و همراهی بانک ها و اعضای کارگروه در پرداخت تسهیلات به بنگاه های تولیدی استان افزود : پرداخت تسهیلات در سال جدید همچنان ادامه خواهد داشت و واحدهای تولیدی تا زمان ابلاغ دستورالعمل های جدید ، با توجه به شرایط و ضوابط سال گذشته می توانند نسبت به دریافت تسهیلات رونق تولید اقدام کنند.

اسودی تصریح کرد: در این جلسه با درخواست ۶ واحد تولیدی ، صنعتی و کشاورزی استان که درسامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت و جهت دریافت تسهیلات به مبلغ۱۵۶ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

وی همچنین از بررسی مشکلات بانکی ، مالیات و زیربنایی چهار واحد تولیدی آژند فلزکویر ، دریانوش ، داروسازی تسنیم و ساقه طلایی امین خبرداد و اذعان کرد : در بخش رفع موانع تولید کارگروه تاکنون مشکلات ۵۵۶ واحد تولیدی استان بررسی و درجهت رفع موانع یک هزارو 339 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

دبیرکارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ضمن اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات این کارگروه تصریح کرد: از یک هزارو 339 مصوبه قبلی۶۳ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا است و از دستگاه های عضو کارگروه خواست در جهت اجرایی شدن مصوبات بیش ازپیش همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام / ه

پرداخت بیش از ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد تولیدی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار