در سال 96 بیش از ۴۵۹ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۷۸۹ واحد تولیدی استان سمنان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در یکصد و یکمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان گفت: در سال ۹۶ ، ۷۸۹ واحد تولیدی استان سمنان به ارزش بیش از ۴۵۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است که ۵۱ درصد از سهم پرداختی تسهیلات رونق تولید در استان محقق شده است.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در سامانه بهین یاب افزود: از این مبلغ پرداختی ، ۳۶۲ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و ۹۷ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت: پرونده یک هزارو 164 واحد تولیدی استان سمنان نیز جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۹هزار میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است که ۳۱۸ واحد مربوط به بخش صنعت و ۸۴۶ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

 وی تصریح کرد: در این جلسه با درخواست ۱۳ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند موافقت و جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند.

اسودی با اشاره به اشتغالزایی ۱۷۲ نفری طرح های معرفی شده اظهار داشت: از این تعداد طرح ، ۹ طرح به ارزش ۳۳ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت و ۴ طرح به ارزش حدود ۳ میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از بررسی مشکلات بانکی ، مالیات و زیربنایی پنج واحد تولیدی پاریزان صنعت ، کومش فرم صنعت ، تم آب البرز ، تولیدی کارنوفیلتر و داروسازی ثنامد خبر داد و اذعان کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۵۵۱ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع یک هزارو 330 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

 دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ضمن اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات این کارگروه تصریح کرد: از یک هزارو 330 مصوبه قبلی ۶۳ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجراست که از دستگاه های عضو کارگروه خواست در جهت اجرایی شدن مصوبات بیش از پیش همکاری و همیاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام / ه

پرداخت بیش از ۴۵۹ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.