یک هزار و 392 دانش آموز برگزیده استان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز به رقابت می پردازند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛فرشید جعفری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه مسابقات رشته های آوایی گفت:تعداد یک هزار و 392 دانش آموز دختر و پسر برگزیده دوره های اول و دوم متوسطه  در مرحله استانی  سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز به رقابت می پردازند.

وی افزود:این تعداد دانش آموز از بین 130 هزار دانش آموز دختر و پسر شرکت کننده در مراحل آموزشگاهی و شهرستانی انتخاب شدند.

جعفری با بیان اینکه این دوره از مسابقات در 4 مرحله برای دانش آموزان دختر و پسر برگزار می شود،گفت:سی و ششمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز در خراسان جنوبی از بیست و دوم فروردین ماه آغاز و تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد:مرحله استانی رشته های آوایی شامل  اذان، قرائت قرآن (تحقیق)،  قرائت قرآن (ترتیل)، حفظ قرآن، حفظ ویژه (حفظ 5 جزء،  10 جزء،  20 جزء و کل قرآن کریم) و مداحی با معرفی برگزیدگان هر یک از رشته ها در هر پایه و دوره تحصیلی پایان یافت.

وی با اشاره به راهیابی 16 دانش آموز دختر و پسر شرکت کننده در رشته های آوایی به مرحله کشوری این دوره از مسابقات ادامه داد:مرحله استانی دانش آموزان دختر و پسر شرکت کننده در رشته های مفاهیم و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز نیز در 2 مرحله که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود،رقابت می کنند.

جعفری  یاد آور شد:تعداد 80 داور قرآنی مجرب  استان وظیفه ارزیابی عملکرد دانش آموزان در این دوره از مسابقات را برعهده دارند.

انتهای پیام/غ

 1392 دانش آموز استان در مسابقات قرآن،عترت و نماز به رقابت می پردازند

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار