سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی گفت: ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف تا پایان فروردین‌ماه ادامه دارد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حجت‌الاسلام بخشی‌پور،سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت: ثبت نام چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف که از بیستم بهمن ماه ۹۶ آغاز شده تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.


وی همچنین به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف اشاره و افزود: سازمان اوقاف مسابقات قرآنی را از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی برگزار می‌کند.


سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ کل، حفظ 5، 10 و 20 جزء، قرائت، ترتیل، حفظ موضوعی، حفظ احادیث، تفسیر اذان و ابتهال برگزار می‌شود.


حجت‌الاسلام بخشی‌پور در خصوص شیوه ثبت‌نام مسابقات سراسری قرآن کریم، افزود: علاقه‌مندان جهت شرکت در مسابقات قرآن کریم می‌توانند با مراجعه به سایت مسابقات به نشانی WWW.QuranIran و یا مراجعه حضوری به ادارات اوقاف در این مسابقات شرکت کنند.


وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 60 بقعه خراسان‌جنوبی، گفت: طرح آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی و مذهبی، ارتقاء سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل ایرانی و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اجرا شد.

سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی از برپایی خیمه‌های معرفت با حضور 176 مبلغ بومی و اعزامی از قم خبر داد و افزود: غرفه‌های کودک و نوجوان، حجاب و عفاف، پرسش و پاسخ، مشاوره خانواده و مشاوره وقف از غرفه‌های خیمه‌های معرفت آرامش بهاری در بقاع متبرکه بود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور از توزیع 86 هزار بسته فرهنگی در طول طرح خبر داد و گفت: همچنین در طول اجرای طرح یک هزار و 156 خادم ثابت و افتخاری و هیأت امنای بقاع متبرکه به مسافران و زائران نوروزی خدمات ارائه کردند.


وی به پیشرفت فیزیکی زائرسرای امامزادگان فردوس اشاره کرد و افزود: این زائرسرا تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طبق تعهدات داده شده باید تا پایان سال 98 به اتمام برسد.


سرپرست اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی گفت: در طول طرح آرامش بهاری 798 هزار و 111 زائر و گردشگر از بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی بازدید و 128 هزار و 821 نفر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه اسکان یافتند.
انتهای پیام/ب

توزیع 86 هزار بسته فرهنگی در طول طرح آرامش بهاری در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار