فرماندار بردسکن گفت: بردسکن یکی از قطب‌های تولید مس و طلا در استان خراسان رضوی است و امید است در سال جاری معدن طلای دامن قر نیز به مرحله بهره برداری برسد.

بردسکن یکی از قطب‌های تولید مس و طلا در خراسان رضویبرات علی نیا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  افزود:پروژه کنسانتره مجتمع مس نسیم در منطقه دهان قلعه بردسکن قرار گرفته و برای تکمیل این پروژه که قرار است در ۳ فاز انجام شود ۱۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز به سرمایه گذاری است.

 
وی گفت:خوشبختانه زیر ساخت‌های لازم در این معدن از جمله برق فراهم شده است و با راه اندازی این کارخانه بارقه امیدی در مردم منطقه ایجاد شده است.
 
فرماندار بردسکن افزود: این پروژه با ظرفیت اسمی تولید سالانه بیش از ۱۱ هزار تن کنسانتره مس و استخراج سالانه ۱۰۰ هزار تن بزرگ‌ترین کارخانه کنسانتره مس توسط بخش خصوصی در خراسان رضوی است.
 
علی نیا با اشاره به سرمایه‌گذاری بر روی معادن مس و سنگ آهن در شهرستان گفت: معدن دلکن در حوزه سنگ آهن در حال فعالیت اقتصادی است و پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذار تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال بر روی آن سرمایه‌گذاری نماید که نوید خوبی برای شهرستان است.
 
وی تسهیل در امر سرمایه‌گذاری و اعطای تسهیلات و رفع مشکلات آنان را در قالب کارگروه رفع موانع تولید از دیگر برنامه‌های شهرستان و کارگروه اشتغال برشمرد.
 
فرماندار بردسکن گفت: فاز دوم کارخانه نساجی مدرس که پیشرفت چشمگیری داشته، به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. وی گفت: با بهره‌برداری از فاز دوم این کارخانه بیش از ۱۵۰ نفر نیروی جدید در این کارخانه مشغول به‌کار خواهند شد.
 
علی نیا افزود: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی براجرای اقتصاد مقاومتی وحمایت ازتولید و اشتغال است که با بهره برداری از این کارخانه زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر فراهم شده است.
 
انتهای پیام//و.ت
 

سرماسه گذاری بخش خصوصی در بخش معادن شهرستان بردسکن

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.