غربالگری کودکان زیر پنج سال به منظور شناسایی و کنترل اختلالات طیف اتیسم آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کارشناس توانبخشی بهزیستی فارس گفت: اجرای طرح غربالگری در تمام مراکز و پایگاه‌های بهزیستی فارس در حال اجراست.

زارعی با بیان اینکه این طرح برای کودکان زیر ٥ سال انجام می‌شود، گفت: برای شناسایی بیماران اتیسم،١٠ سوال از والدین پرسیده می‌شود و بر اساس آن نتیجه گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ٣٠٠ بیمار اتیسم در فارس شناسایی شده اند، افزود: این طرح استقبال و همکاری خانواده‌ها را می‌طلبد تا با مراجعه به این مراکز آمار نهایی بیماران اتیسم مشخص شود.

کارشناس توانبخشی بهزیستی فارس با اشاره به اینکه تنها یک مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اتیسم در شیراز فعال است، گفت: در این مرکز ٥٠ بیمار اتیسم زیر نظر مربیان، آموزش کار درمانی، گفتار درمانی، هنر درمانی و دیگر آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

زارعی ادامه داد: امسال با نهایی شدن آمار بیماران اتیسم در همه شهرستان‌ها مراکز آمدشی و توانبخشی برای بیماران اتیسم فعال می‌شود.

وی بیماری اتیسم را یک اختلال در رشد ذهنی کودکان عنوان کرد و گفت: این اختلال به دلیل آلاینده‌های سمی، امواج الکترونیکی و استرس در دوران بارداری به وجود می‌آید و درمان ندارد، اما با اقدامات پیشگیرانه میتوان کنترل و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

کارشناس توانبخشی بهزیستی فارس با اشاره به اینکه در ١٠ سال گذشته آمار مبتلایان به اتیسم ١٠ برابر شده است، گفت: ابتلا به این بیماری در پسران ٤ برابر دختران است و در جهان به ازای هر ٦٨ نفر یک نفر به اتیسم مبتلا می‌شود.
انتهای پیام/ر

آغاز غربالگری کودکان زیر پنج سال در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار