استاندار سمنان گفت : فرهنگ دست مصرف کردن آب و نحوه بهره برداری از آن یک وظیفه عمومی و همگانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید شهاب‌الدین چاووشی استاندار سمنان با بیان اینکه استان سمنان با توجه به اقلیم خشکی که دارد و با کاهش نزولات آسمانی به‌ شدت درگیر پدیده خشک ‌سالی است گفت : در این راستا باید توجه بیشتری نسبت به‌ صرفه جویی درمصرف آب داشته باشیم که فرهنگ درست مصرف کردن باید با بهره‌گیری از ظرفیت ویژه دانش‌آموزان در بین عموم مردم ترویج و گسترش یابد.

چاووشی در ادامه افزود : مدارس استان سمنان بهترین فضا را برای آموزش‌های اولیه در حوزه آب‌ دارند که با آموزش درسنین کودک و نوجوان می‌ توان در آینده بلندمدت در راستای صرفه ‌جویی در مصرف آب گام‌های مؤثری برداشت.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از دریای خزر در صورت تصویب نهایی و اجرایی شدن یک پروژه زمان ‌بر است تصریح کرد : با توجه به برنامه‌ ریزی طراحان این پروژه ملی نتیجه نهایی طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان در واقع 4 سال پس از اجرا مشخص می‌شود و باید در این مدت با منابع موجود کنار بیاییم . وضعیت آب در کشور و در استان سمنان به ‌شدت بحرانی است و باید برای برطرف کردن این بحران مدیریت و برنامه‌ ریزی دقیق و جدی داشته باشیم.

انتهای پیام / گ

وضعیت آب در کشور و در استان سمنان به ‌شدت بحرانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.