مدیر حج و زیارت استان کرمان بر لزوم سازماندهی و هماهنگی بین عوامل موثر در خدمت رسانی به زائران تاکید کرد و خواستار ارتقاء سطح خدمات شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانمحمود عرب نژاد مدیرکل حج و زیارت استان در جمع کارگزاران حج و عتبات عالیات شهرستان زرند گفت: با هدف سامان دهی به دفاتر زیارتی و کارگزاران حج و عتبات عالیات همایش در شهرستان زرند را برگزار کردیم.
مدیر حج و زیارت استان بر لزوم سازماندهی و هماهنگی بین عوامل موثر در خدمت رسانی به زائران تاکید نمود و خواستار ارتقاء سطح خدمات گردید.
وی گفت: با برنامه ریزی انجام شده اینگونه همایش‌ها را در دیگر شهرستان‌های استان برگزار می کنیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه کارگزاران باید نسبت به دستورالعمل‌ها آگاهی لازم را داشته باشند، افزود: برنامه آموزشی ویژه‌ای برای حجاج درنظرگرفتیم و تمام اقدامات ما به‌منظور تأمین امنیت و آرامش زائران بزرگوار خواهد بود که خدمات رسانی و برگزاری مطلوب حج آنطور که شایسته زائر ایرانی و مورد رضایت مقام معظم رهبری است در اولویت قرار گیرد و میطلبد کارگزاران حج تمام تلاش خود را در راستای رضایت زائر بکار گیرند.
عرب نژاد با تاکیدبر اینکه دفاتر زیارتی باید همت کنند که عاشقان و ارادتمندان امام حسین (ع) در قالب کاروان‌هایی اعزام شوند که تحت نظارت سازمان حج و زیارت هستند. از زائرین هم خواست در اعزام سفر‌های زیارتی حتما از طریق دفاتر زیارتی رسمی تحت نظر سازمان حج و زیارت اعزام شوند تا در سفر‌های خود دچار مشکل نشوند.
وی ثبت نام اعزام کاروان‌های حج تمتع امسال تقریبا ۲۲ کاروان در قالب قریب ۲ هزار ۹۰۰ زائر از استان کرمان اعلام کرد و گفت:. تمام مراحل اعزام آن ها انجام شده است و درحال حاضرمراحل پزشکی آن‌ها هم در حال انجام است و از اواخر فروردین ماه جلسات آموزشی آن‌ها برگزار میشود تا زیارت در آسایش و آرامش برگزارشود.
عرب نژاد گفت: آخرین مذاکرات مسئولین حج با حج عربستان بیانگر این است که تمام توافقات انجام شده را مسئولین حج عربستان پذیرفته اند و هیچ مشکلی نیست تا انشاالله حج با عزت و سالم و آرام برگزار شود.
حبیب الله خنجری فرماندار زرند هم در سخنانی پیرامون اهمیت خدمت رسانی به زائران اهل بیت (ع) مطالبی بیان کرد وخطاب به دست اندرکاران حج و عتبات عالیات گفت: خدمت به زائران حج وعتبات عالیات از الطاف الهی است، باید خدا را شاکر باشید که این لطف و عنایت شامل حال شما شده است، زیرا نگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به خادمان، نگاهی ویژه و خاص است.
وی بیان داشت: از خصوصیات بی نظیر حج نسبت به سایر فریضه‌های اسلامی این است که حج دو جنبه متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملت‌های مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.

انتهای پیام/ی

اولین همایش دفاتر زیارتی و کارگزاران حج و زیارت

 

برچسب ها: حج وزیارت ، حج97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار