با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال 96 در بخش چناررود ومشکل خشک‌سالی و بحران آب باید برای مشکلاتی آتی عشایر تدابیری اندیشید.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بخشدار چناررود امروز در جلسه هماهنگی، برنامه‌ریزی و بررسی مشکلات عشایر شهرستان چادگان اظهار کرد: با توجه به این که بخش چناررود با مشکل خشک‌سالی و بحران آب به دلیل کاهش شدید بارندگی در سال 96 مواجه است ضروری است برای رفع مشکلات آتی عشایر چاره اندیشی شود.

غلامعلی میرزایی افزود: با توجه به بحران شدید آب و کمبود علوفه برای دام، اعضای جلسه برای تأمین آب آشامیدنی و خوراک دام برنامه‌ریزی کنند.

مسؤول امور عشایر شهرستان چادگان نیز در این جلسه گفت: جمعیت عشایر شهرستان چادگان یک هزار و 250 خانوار به تعداد 6 هزار و 500 نفر و 72 هزار هکتار مراتع عشایر است.

مسعود موحدی خاطرنشان کرد: بیشتر چشمه‌ها وآبراهه‌های فصلی که عشایر به عنوان آب آشامیدنی انسان مدام استفاده می‌کردند خشک و دبی چشمه‌های دائمی به 70 درصد دبی در مهر ماه گذشته رسیده و 30 درصد کمتر از فصول کم‌آبی سال گذشته است و تا اواسط خردادماه سال جاری خشک می‌شود.

وی هشدار داد: چنانچه خدمات‌رسانی مناسب به عشایر انجام نگیرد علاوه بر شیوع بیماری انسان و دام، احتمال این که عشایر دام خود رابفروشند دور از انتظار نیست و همچنین به دلیل نداشتن زراعت تعداد زیادی از جوانان و سرپرستان خانوار بیکار می شوند که شهرستان و استان با هجمه عظیمی از مشکلات مواجه می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه هماهنگی، برنامه‌ریزی و بررسی مشکلات عشایر شهرستان چادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.