پیش بینی 9 پاسگاه ثابت و سیار برای جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به مراتع شهرستان چادگان

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان گفت: برای جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به مراتع شهرستان ، هرساله از ابتدای فروردین تا 31 اردیبهشت، 5 پاسگاه ثابت و 4 پاسگاه سیار گشت‌زنی در مراتع چادگان مستقر می‌شود.

غلامرضا کارگردرگفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، 5 ایستگاه ثابت کنترل دام شهرستان چادگان را شامل ایستگاه گردنه سرخ ورودی اصفهان به چادگان، ایستگاه دوراهی علی‌آباد، ایستگاه پل سودرجان، ایستگاه سه‌راهی دولت‌آباد و ایستگاه پل تاریخی اورگان برشمرد.

 وی با بیان اینکه از103 هزار هکتار اراضی ملی تحت پوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان 72 هزار هکتار آن مرتع است، افزود: با توجه به شرایط خوب آب و هوای این شهرستان، هرساله دو هزار عشایر برای چرا ی دام‌های خود در مراتع این منطقه وارد بخش چنار رود این شهرستان می‌شوند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چادگان با اشاره به پروانه‌های چرای دام اذعان داشت: 38 هزار رأس دام مجوز چریدن در مراتع چادگان را دارند که با کنترل ورود دام به خصوص دام عشایر که به مناطق ییلاقی در بخش چنار رود می‌آیند، بتوانیم از ورود دام غیرمجاز به شهرستان جلوگیری کنیم.

غلامرضا کارگر از دامداران و عشایر شهرستان چادگان درخواست کرد تا زودتر از موعد دام‌های خود را روانه شهرستان چادگان نکنند چون ایستگاه‌های منابع طبیعی مستقر در ورودی شهرستان از ورود آنها جلوگیری خواهند کرد.

وی اهداف طرح جلوگیری از ورود دام غیر مجاز به مراتع شهرستان چادگان را جلوگیری از فرسایش خاک، زادآوری گیاهان، گل‌دهی، تخریب نشدن مرتع، پیشگیری از روان آب و سیلاب و تقویت سفره آب‌های زیرزمینی برشمرد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.