اجرای طرح جنگل‌کاری در ۱۵ هکتار از مراتع گلپایگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: طرح جنگل‌کاری با بذر در 15 هکتار از عرصه‌های مراتع ییلاقی قرغن این شهرستان با اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اجرا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا حیدری  اظهار کرد: طرح جنگل‌کاری با بذر در 15 هکتار از عرصه‌های مراتع ییلاقی قرغن این شهرستان با اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اجرا شد.

وی افزود: این طرح در فصل پاییز سال جاری با بذر بادام اسکوپاریا و با روش حفر گودی با بیل مکانیکی و با مشارکت بهره‌برداران در مراتع ملی منطقه گشیگنه قرغن از توابع گلپایگان اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: توسعه و احیای رویشگاه‌های جنگلی، جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل آب‌های سطحی، تعدیل آب و هوا، ایجاد تفرجگاه‌ها و افزایش سرانه جنگل از اهداف اجرای عملیات جنگل‌کاری در مراتع گلپایگان است.

وی با اشاره به اجرای طرح کمربند حفاظتی، تصریح کرد: در این طرح در خرداد ماه امسال به اجرا درآمده است تعداد 47 عدد بنچ مارک از نوع تیپ سیمانی به مسافت 4.8 کیلومتر در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات در  پلاک‌های فیلاخص و وانشان با اعتباری بالغ بر 120 میلیون ریال نصب شد.

حیدری ادامه داد: طرح کمربند حفاظتی یکی از راهکارهای مناسب در ارتباط با تفکیک محدوده اراضی ملی و مستثنیات اشخاص است که با نصب آن و مشخص شدن حدود اراضی ملی ضمن جلوگیری از تصرف و تجاوزات احتمالی، تشخیص حدود مستثنیات از اراضی ملی برای روستاییان و بهره‎برداران به راحتی میسر است.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح کمربند حفاظتی به طول 4 هزار و 800 متر در اراضی گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.