مدیر روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی کاشان ، گفت : سبزینه نوبرانه چغاله بادام محصول باغی با کیفیت بالا و بازار پسند در دستان عروس باغ های ایرانی چشمک می زند.

سیدروح الله سیدیان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:  برداشت چغاله بادام از سطح 90 هکتار باغات بادام بارور مناطق دشت وحاشیه کوهپایه شهرستان کاشان آغاز شد.

وی افزود:  پیش بینی می‌شود یک تن و 200 کیلوگرم چغاله از هر هکتار باغات بادام برداشت شود.

 به گفته وی، محصول چغاله تولیدی در کاشان افزون بر  سطح شهرستان در استان های مجاور نیز به فروش می رسد.

مدیر روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی کاشان ، با تاکید بر کیفیت بالا و بازار پسند چغاله بادام کاشان گفت: چغاله بادام مقوی معده، تقویت لثه و ریشه دندان‌ها است، حرارت زیاد بدن را فرو می‌نشاند و برای خشکی دهان مفید است.

سیدیان تصریح کرد: چغاله بادام قادر به مبارزه با لیپوپروتئین کم‌چگالی یا گلسترول بد است که اگر به طور منظم از این مغز استفاده شود خیلی راحت می‌توان سطح گلسترول خود را کنترل‌کرد.

وی اظهارداشت: در واقع میوه سبزرنگی نظیر چغاله بادام که کال و نارس است سرشار از کلروفیل است و کلروفیل داخل بدن در مسیر کانال گوارشی به تولید منیزیم کمک شایانی می‌کند که منیزیم برای کاهش گرفتگی عضلات نقش بسزایی دارد.

شایان ذکر است: میوه بادام درختی است که در نواحی مرکزی و غربی آسیا از جمله افغانستان، ایران، سوریه و فلسطین پرورش می‌یابد.

میوه درخت بادام در ابتدای رویش تا حدودی سفت بوده و قشر خارجی آن سبز رنگ و پوشیده از کرک ظریفی است و از زمانی که میوه جوان است و هنوز رشد کامل نکرده و کال است، به آن چغاله بادام گفته می‌شود.

چغاله‌هایی که مقداری تلخی دارند حاوی مقدار بسیار کمی اسیدسیانیدریک و ترکیبی از سم خطرناک سیانور هستند که مصرف زیاد آن می‌تواند منجر به مسمومیت در مصرف‌کننده شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.