مدیر فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان گفت: گروه‌های دانش‌بنیان زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که برای موفقیت آن‌ها ارتباط مؤثر و پیوسته میان آن‌ها ضروری است.

جلسه هم‌افزایی نوآوران و سرمایه‌گذاران عرصه فناوری برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه هم‌افزایی نوآوران و سرمایه‌گذاران در عرصه فناوری با حضور بیش از 30 نوآور و کارآفرین عصر امروز در سالن ساختمان شهید شهبازی سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

حسین اصغری مدیر فحاد (فعالان حوزه اقتصاد دانش‌بنیان) در ابتدای این مراسم هدف از این جلسه را معرفی فعالان این حوزه و ارتباط‌گیری در آینده دانست و گفت: گروه‌های دانش‌بنیان زیادی در کشور فعالیت می‌کنند که برای موفقیت آن‌ها ارتباط مؤثر و پیوسته میان آن‌ها ضروری است.

وی با اشاره به موفقیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر گفت: با توجه به پیشرفت‌هایی که در سال‌های گذشته شاهد بودیم و با توجه به اهمیت توسعه فعالیت‌های فناورانه لازم است ارتباط بهتر و مؤثر‌تری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خدماتی برای گسترش فعالیت‌ها و صادرات محصولات این شرکت‌ها به وجود بیاید.

در ادامه مراسم یکی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان با قدردانی از مسئولان بسیج دانشجویی در برگزاری این جلسه هم‌اندیشی، گفت: ما در دانشگاه خواجه‌نصیر مجموعه‌ای از دانشجویان محقق را گرد‌آوری کردیم و در زمینه ارتباط با 3 گروه صنعت‌گران، استارت‌آپ‌های نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم.

یکی دیگر از مسئولان یک شرکت دانش‌بنیان 3 کار مشاوره، تبادل فناوری، بازاریابی و فروش را از تخصص‌های شرکت خود در زمینه علوم نوین و های‌تک دانست و افزود: مشکل بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان ضعف در تبلیغات و نشان‌دادن محصولات خود برای حضور در بازارهای هدف است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون با بسیاری از گروه‌های علمی و دانش‌بنیان فعالیت داشته‌ایم و بازار فناورانه شرکت‌های مرتبط با خودمان را در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای منطقه مانند گرجستان و قرقیزستان عرضه کرده‌ایم.

این مدیر شرکت دانش‌بنیان اولویت‌های تجاری این گروه را بازاریابی محصولات فناورانه، صادرات محصولات شرکت‌های توانمند، تبادل فناوری و جذب سرمایه جهت راه‌اندازی سامانه بازاریابی فناورانه دانست و افزود: پروژه‌هایی که دارای طرح توجیهی هستند تا مبلغ 2 میلیارد تومان از کمک‌های این شرکت برخوردار خواهند شد.

یکی دیگر از مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به وضعیت کمبود آب و منابع اولیه کشور، گفت: ما در زمینه تولید قشر پلیمری فعالیت می‌کنیم که در طرح‌های تصفیه فاضلاب، تصفیه روغن‌های خوراکی مورد استفاده در دامداری‌ها و تصویه روغن‌های صنعتی در کارخانه‌ها کاربرد دارد.

وی افزود: صنایع گوناگون نیازمند خدمات فیلتراسیون هستند و ما می‌توانیم این خدمات را به شرکت‌های صنعتی عرضه کنیم.

ارتباط‌گیری با هنرمندان، معرفی صنایع دستی، ایده‌پردازی و کمک به تولید انبوه و صادرات صنایع دستی به 6 کشور جهان از خدمات یک شرکت دیگر دانش‌بنیان در زمینه توسعه گردشگری و صنایع دستی بود.

یکی دیگر از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه انجام پروژه‌های صنعتی، تحلیل روندها، اجرای برنامه و تجاری‌سازی خدمات خود را ارائه داده و آمادگی خود را برای مشاوره و تجاری‌سازی طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر اعلام کرد.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه هم‌افزایی نوآوران و سرمایه‌گذاران عرصه فناوری در سازمان بسیج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار