بسته خبری حج و زیارت پنجشنبه////امیدی به افزایش سهمیه حج 97 نداریم/اجازه سودجویی به کاروانهای عتبات از نوسانات دلار را نمی دهیم/گذرنامه زائران حج 97 باید تا 25 اسفند اعتبار داشته باشدمهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از هجدهم تا بیست و سوم فروردین را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 

دستگیری 500 زائر نوروزی عتبات با ویزای قلابی

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: 90 هزار زائر طی نوروز امسال به عتبات عالیات اعزام شدند و 45 درصد سفرهای عتبات در قالب سفرهای هوایی انجام شد.

آقایی خاطرنشان کرد:  500 زائر نوروزی عتبات عالیات با ویزای قلابی شناسایی و دسگیر شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: 55 درصد سفرهای عتبات نوروز 97 به شکل زمینی انجام شد و با اقدامات امنیتی صورت گرفته برای تامین امنیت زائران کاروان‌های عتبات عالیات، سفرهای فوق با مشکل خاصی مواجه نشدند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: آخرین گروه زائران نوروزی (چهارشنبه 15 فروردین ماه) به کشور بازگشتند.

 

گذرنامه زائران حج 97 باید تا 25 اسفند اعتبار داشته باشد

وحید اسکندری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت اظهار کرد: گذرنامه زائران حج سال 97 باید حداقل تا تاریخ 25 اسفند ماه سال جاری اعتبار داشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: زائران برای اعزام به مراسم حج سال 97 باید برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، تاریخ گذرنامه‌های خود را کنترل و در صورت اتمام تاریخ اعتبار گذرنامه، برای تمدید آن اقدام کنند.

 

اجازه سودجویی به کاروانهای عتبات از نوسانات دلار را نمی دهیم

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از برخورد قاطع این سازمان با مدیران متخلف دفاتر عتبات که از نوسانات قیمت دلار سوءاستفاده کنند، خبر داد.

وی تاکید کرد: تا کنون موردی از شکایات مردمی در مورد سودجویی دفاتر و کاروان های حج و زیارت ، از افزایش قیمت دلار دریافت نکرده ایم اما در صورت گزارش دهی مردم در این خصوص، با مدیران متخلف دفاتر زیارتی برخورد قاطعی می کنیم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت یادآور شد: اجازه نمی دهیم که نوسانات دلار باعث سودجویی مدیران دفاتر عتبات و متضرر شدن زائران و مشتاقان زیارت حرم اهل بیت (ع)در عتبات شود.

آقایی در ادامه تصریح کرد: متقاضیان سفر به عتبات عالیات اگر پیش از افزایش قیمت دلار برای سفر در دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند و هزینه سفر خود را پرداخت کرده باشند، نباید هیچ گونه وجه دیگری از آن ها دریافت شود.

 

امیدی به افزایش سهمیه حج 97 نداریم

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: تعداد حجاج اعزامی به حج 97 در حال حاضر همان عدد 85 هزار و دویست زائر است که در متن قرارداد اولیه ایران و عربستان آمده است.

محمدی تاکید کرد: نوسانات قیمت دلار بر افزایش قیمت حج 97 تاثیری ندارد و بنابر توافق اولیه سازمان حج و زیارت با بانک مرکزی، زائران با همان مبلغ ثبت نام اولیه که به آنها اعلام شده بود به حج اعزام خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: به دنبال گرفتن سهمیه اضافه حدود 5 هزار نفر برای حج سال 97 هستیم و عربستان هم مدعی است که درخواست فوق را نفی نکرده و تنها به دلیل تعدد درخواست سایر کشورها برای دریافت سهمیه اضافی این موضوع طول کشیده است.

 

توضیحات رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص جزئیات حج 97

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در نخستین جلسه مدیران سازمان حج و زیارت در سال ۹۷ اظهار کرد: اطلاع رسانی در حوزه پزشکی و ضرورت آگاهی رسانی به زائران باید با جدیت و سرعت انجام گیرد و دستور العمل لازم به مدیران کاروان ها، برای تسریع تکمیل معاینات باید هر چه سریعتر انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در رابطه با آموزش زائران حج تمتع ۹۷ توضیح داد: موضوع آموزش حجاج و زمانبندی لازم برای این مهم باید به صورت شفاف و هماهنگ انجام شود و مذاکرات حج ۹۷ نیز به خوبی انجام گرفته و بحث عزت و امنیت حجاج مورد تاکید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار