استاندار قزوین گفت: با توجه به طبیعت بکر و ظرفیت‌های فراوان قزوین در بخش گردشگری، زمینه جذب توریسم درمانی در این استان فراهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در دیدار با اعضای سازمان نظام پزشکی این استان، افزود: وجود بیمارستان‌های مناسب و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصصی می‌تواند در افزایش توریسم درمانی موثر باشد.

زاهدی اضافه کرد: برای احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی با همکاری بانک پاسارگاد اقدامات لازم به عمل آمده که بخشی از ظرفیت این مرکز درمانی برای جذب توریستم درمانی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اعضای سازمان نظام پزشکی با توجه به توانمندی و ظرفیت‌های خود می‌توانند برای ثبت شرکت سهامی در زمینه جذب توریسم درمانی اقدام کنند.

زاهدی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال زمان اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری از سوی مسافران به ترتیب با ۳۲ و ۳۶ درصد افزایش همراه بود که این مهم بیانگر وجود ظرفیت‌های لازم برای جذب بیشتر گردشگر است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: این سازمان دارای ۲ هزار عضو است که ۴۰۰ نفر آنان را پزشکان متخصص تشکیل داده اند.

محمدرضا خردمند افزود: ۸۰ فوق تخصص، ۲۵۰ دندانپزشک عمومی، ۸۰ دندانپزشک متخصص، ۲۵۰ داروساز، ۳۰۰ ماما، ۲۵۰ گفتار درمان، بینایی سنج در این سازمان عضو هستند.

وی، ترکیب اعضای این سازمان در قزوین را مناسب دانست و گفت: پیش از انقلاب حدود ۱۰ دندانپزشک در استان حضور داشتند که از نظر علمی نیز دارای کیفیت‌های لازم نبودند.

خردمند اضافه کرد: تا پیش از انقلاب دکتر متخصص زنان، ارتوپد، متخصص چشم و گوش در این استان فعالیت نداشتند در حالیکه امروز اعضای سازمان نظام پزشکی آن به ۲ هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی قزوین امروز از صحت عمل زیادی برخوردار است، افزود: با توجه به اینکه برخی مسایل مانند تعرفه زیر میزی در استان به صفر رسیده است، هیچ گزارشی در سال‌های اخیر در چنین زمینه‌های نداشته ایم.

به گفته وی، به لحاظ شکایت و تخلفات پزشکی نیز قزوین کمترین آمار را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با اعضای سازمان نظام پزشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.