عربستان  کیف پول پروژه ایران هراسی غرب است/بن سلمان با دنبال چشم پوشی پاریس از منافعش در ایران است

دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: تنها مسیر همگرایی جبهه غرب، فشار سیاسی علیه ایران است که این امر در باغ سبزی برای کشورهایی مثل عربستان است.

سید جلال ساداتیان دیپلمات سابق ایران در لندن، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر بن سلمان به پاریس و تلاش ولیعهد سعودی در تشدید ایران هراسی، اظهار کرد: سیاست‌های مسئولان عربستانی مبتنی بر قدرت طلبی و سلطه بر کشورهای مسلمان است، اما همواره با ناکامی و شکست مواجه شده‌اند.

دیپلمات سابق  ایران در لندن بیان کرد: سعودی‌ها در راه رسیدن به اهداف شوم خود از هیچ تلاشی از جمله  تجزیه کشورهای مسلمانی مانند عراق نیز فروگذار نکرند و همراهی با رژیم صهیونیستی را بهترین راهکار دانستند. 

وی ادامه داد: تلاش برای تسلط بر سوریه و استعفای اجباری سعد حریری از سمت نخست وزیری لبنان از جمله اقداماتی بود که عربستان با هدف مقابله با ایران و محور مقاومت در منطقه انجام داد، اما همان‌طور که روند رویدادها قابل پیش بینی نیست ریاض شکست فضاحت باری را در این زمینه‌ها متحمل شد. 

ساداتیان گفت: عربستان و اسرائیل  تلاش دارند پای آمریکا را به منطقه باز کنند، زیرا ایالات متحده اگر در منطقه درگیری نظامی ایجاد کند امید آنها برای حمایت واشنگتن در جهت عملیاتی کردن اهداف شومشان افزایش پیدا می‌کند. 

وی افزود: ایران پس از برجام، فعالیت‌های صلح طلبانه خود را در منطقه پیگیری کرده و همین امر دلیل اصلی آنها برای مقابله و مبارزه با تهران است، به همین دلیل برنامه موشکی ایران را مورد هدف قرار داده‌اند.

 دیپلمات سابق ایران در لندن گفت: غرب با همراهی عربستان تلاش می‌کند موضوع موشکی ایران را با تبلیغات سوء مورد هجمه قرار دهد و از طریق آن کشورمان را تحت تحریم اقتصادی و فشار سیاسی بگذارند.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها  سعی  دارند برجام حفظ شود و مانع خروج ترامپ از این توافق شوند، تصریح کرد: از آنجایی که اروپایی‌ها می‌خواهند ترامپ را از انزوا خارج کنند، پول عربستان  منابع مالی مورد نیاز آنها برای ایجاد فشار بیشتر به ایران برای مطرح کردن موضوعات غیرمرتبط  را فراهم می‌کند. 

 ساداتیان با بیان اینکه  به دلیل وجود ناهماهنگی در جبهه غرب، تحریم اقتصادی ایران اهداف آنها را به خوبی تامین نمی‌کند، تصریح کرد: تنها مسیر همگرایی جبهه غرب،  فشار سیاسی علیه ایران است که این امر در باغ سبزی برای کشورهایی مثل عربستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود چنین روندی در تعاملات کشورهای اروپایی با  ایران، بن سلمان را امیدوار می‌کند که بتواند کارهای بیشتری را در راستای ایران هراسی انجام دهد و پاریس را برای دست کشیدن از منافعش در اروپا  با وعده‌های هوس انگیز  تشویق کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار