کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ترامپ به دنبال تحمیل هزینه‌های نظامی خود بر گردن سایر کشورها است تا به یک اجماع جهانی و پشتوانه بین‌المللی علیه حکومت سوریه دست پیدا کند.

عربستانهادی محمدی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خواسته ترامپ مبنی بر تامین هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در سوریه از طرف عربستان، اظهار کرد: آمریکا در شرایط کنونی سیاست خارجی خود را چارچوبی قرار داده‌ است که هزینه‌های مداخلات خارجی خود را از طریق متحدین منطقه‌ای تامین کند. 

کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: ترامپ یک نگاه ناسیونالیستی به اقتصاد، امنیت و تجارت  دارد و تلاش می‌کند تا جایی که ممکن است، هزینه‌هایش را کاهش دهد. 

وی با بیان اینکه واشنگتن نسبت به شکست خود در خاک سوریه اذعان دارد، ادامه داد: در حال حاضر هزینه‌های قابل توجهی از طرف آمریکا برای مداخله در بحران سوریه صرف شده است به طوری که چشم انداز مناسبی برای حضور ایالات متحده در سوریه وجود ندارد.

محمدی افزود: آمریکا با هدف تبدیل شرایط حضورش در سوریه به وضعیتی مطلوب و قابل قبول تلاش می‌کند کشورهایی مثل عربستان را مجبور به تامین مالی و جانی سربازانش در بحران سوریه کند. 

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: آمریکا به دنبال این طرح است که نیروهای انگلیسی و سایر کشورهای حاضر در خاک سوریه را به مناطق تحت تجاوز خود سوق بدهد تا از برخورد مستقیم جلوگیری کند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترامپ به دنبال تحمیل هزینه‌های نظامی خود بر گردن سایر کشورها است و در عین حال می‌خواهد کشورهای دیگر را نیز در تلفات جانی با خود همراه کند تا به یک اجماع جهانی و پشتوانه بین‌المللی علیه حکومت سوریه دست پیدا کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
ایران باید مردم کشورهایی که هدف آمریکا در تحمیل هزینه های نظامی هستند را هوشیار سازد .مرگ بر امریکا
آخرین اخبار