سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ادعای وزیر خارجه فرانسه گفت: تسلیح متجاوز، فرافکنی و وارد کردن اتهام به دیگران راه به جایی نخواهد برد.

تسلیح متجاوز، فرافکنی و اتهام زنی ره به جایی نمی‌بردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای تکراری وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص ارسال سلاح از سوی ایران به یمن را تکذیب کرد و گفت: چنین ادعایی، نادرست و دروغی بزرگ است و تکرار آن از سوی برخی کشور‌های منطقه و فرامنطقه ای، هیچ تغییری در اراده جمهوری اسلامی ایران برای روشنگری افکار عمومی جهانیان در خصوص یکی از اسفبارترین فجایع انسانی و جنایات جنگی تاریخ معاصر و مظلومیت مردم بی دفاع این کشور بوجود نخواهد آورد.

قاسمی افزود: طبیعی به نظر می‌رسد کشور‌های صادرکننده تسلیحات به عربستان سعودی، حملات هر روزه و بی وقفه جنگنده‌های سعودی به مردم مظلوم و بی دفاع یمن را دفاع از خود بدانند؛ چراکه جنگ یمن و کشتار مردم این کشور و ویرانی زیرساخت‌های آن، سود سرشاری را به اقتصاد کشور‌های صادرکننده تسلیحات سرازیر کرده است. مردم این کشور‌ها باید بدانند که دولت‌های متبوع شان با تجهیز عربستان سعودی به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها برای حمله به یمن، در بروز بدترین فاجعه انسانی تاریخ معاصر و جنایات جنگی روزانه علیه مردم این کشور نقش داشته و باید پاسخگو باشند.

قاسمی در پایان به برخی دولتمردان فرانسوی نیز توصیه کرد با مراجعه به آموزه‌های بسیاری از متفکرین و روشنفکران دیروز و امروز فرانسوی، بجای ملاک قرار دادن میزان فروش تسلیحات به متجاوزین و با عبرت از گذشته‌های دور و نزدیک تا حدی به مفهوم انسان و انسانیت و برابری و حقوق آدمیان از هر رنگ و نژاد و ملیتی بیاندیشند. تسلیح متجاوز و فرافکنی و وارد کردن اتهام به دیگران، راه به جایی نخواهد برد و وجدان‌های بیدار جهانیان نظاره گر و قضاوت کنندگان نهایی خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت خارجه ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یدالله
۱۰:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
یک حرف حساب است که میگه!
اگه دشمنت شمشیر داشت و روی تو کشید! هیچ وقت، دشنه ی کوچکت رو دور ننداز!
یادمون باشه که در جنگ احتمالی با ترامپ اگه پیروز هم نباشیم! لااقل کاری می کنیم که آمریکا هم دیگه قدرت اول جهان نباشه!....
همان کاری که با مغول ها کردیم! الان هفت صد ساله که خاموشند و تا هفت هزار سال دیگه هم پا نمی شند!
با آمریکا هم بایستی بدتر از مغول ،سرشون بیاریم! قطعا خدا با ماست!......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۷
آرزوی سلامتی و موفقیت هرچه بیشتر برای ایشان در انجام ماموریت های محوله
Qatar
سعید
۲۳:۱۷ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
با محکوم کردن جز انگیزه بیشتر برای حمله بیشتر به طرفهای عربی جنگ یمن چیزی اید مردم نمی شود بهتراست از واژه های محکمتر و متناسب با تهدید های طرف مقابل استفاده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
باید این یاوه گویان رو سرجاشون نشوند
Germany
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۹ فروردين ۱۳۹۷
یادمون نرفته چه کسی به صدام وسط جنگ نیروگاه هسته ای داد.
آخرین اخبار