یک کارشناس سیاست خارجی گفت: خواسته ترامپ مبنی بر تامین هزینه حضور سربازان آمریکایی در خاک سوریه از طرف عربستان، برای رهایی از باتلاق سوریه است.

آمریکا با تحمیل هزینه حضور خود، به دنبال رهایی از باتلاق سوریه استمحمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات ترامپ مبنی بر هزینه بیشتر عربستان برای ادامه حضور آمریکا در سوریه، اظهار کرد: ایالات متحده قراردادی بالغ بر 82 میلیارد دلار با سعودی‌ها در زمینه فروش تسلیحات به امضا رسانده است که نشانه‌ای از سفره پهن آل سعود برای چرخیدن چرخ کارخانه‌های اسلحه سازی آمریکایی است و در سفر دو هفته‌ای بن سلمان به آمریکا، چیزی در حدود یک میلیار دلار صرف خرید سامانه موشکی شد.

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: آمریکا دارای 10 پایگاه نظامی در شمال سوریه و نوار مرزی ترکیه است که در این 10 پایگاه‌ حدود 2 هزار سرباز آمریکایی حضور دارند، همچنین این کشور در مرزهای عراق و سوریه نیز یک پایگاه بزرگ نظامی دارد که بیش از 20 هزار سرباز و افسر نظامی در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه آمریکا تا کنون 7 تریلیون دلار صرف حضور نیروهایش در منطقه کرده است، تصریح کرد: شعار ترامپ در انتخابات مبتنی بر بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا بود و از این پیام روشن است که واشنگتن به دنبال تامین هزینه‌های نظامی خود از درون منطقه است.

این کارشناس سیاست خارجی گفت: خواسته ترامپ مبنی بر تامین هزینه حضور سربازان آمریکایی در خاک سوریه از طرف عربستان، برای رهایی از باتلاق سوریه است.

ساجدی افزود: ایالات متحده به این باور رسیده است که حضور سربازان آمریکایی در سوریه نیاز ضروری این کشور نیست.

این کارشناس سیاست خارجی گفت: اختلاف ترکیه با آمریکا بعد دیگری از تحمیل هزینه‌های آمریکا بر کشورهایی همچون عربستان است به طوری که از مجموع برآیندهای اخیر این گونه برمی‌آید که آمریکایی‌ها به احتمال زیاد خاک سوریه را ترک خواهند کرد و این امر علی رغم میل کشورهایی مثل عربستان است.

وی در پایان با اشاره به هشدارهای جدی روسیه در رابطه با تحرکات آمریکا در سوریه و شکل گیری شرایطی به مراتب بدتر از جنگ سرد، خاطرنشان کرد: در زمان کنونی روند تحولات به نفع محور مقاومت است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار