معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری کالا از مرز بین المللی مهران خبر داد.

صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری کالا از مرز بین المللی مهران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;  جمیل شوهانی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اعلام کرد: ارزش کالاهای صادراتی تولید شده در این استان از گمرک مهران در سال گذشته ۵۰۲ میلیون و ۷۵۶ هزار دلار بوده درحالی که صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری برای سال ۹۶ پیش بینی شده بود.

وی بیشترین کالای صادراتی استان به کشور عراق از مرز بین المللی مهران را سیمان و محصولات کشاورزی اعلام و تاکید کرد: وزن کالاهای صادر شده این استان سال گذشته یک میلیون و ۲۲۰ تن بوده که ۱۰ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته است.

شوهانی در ادامه از واردات یک میلیون و ۱۴۵ هزار دلاری کالا از گمرک استان و مرز بین المللی مهران به کشور خبرداد و افزود : عمده کالاهای وارداتی از مرز بین المللی مهران تنها مربوط به قطعات مواد اولیه برای کارخانجات بوده است.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام اظهار کرد: روزانه بیش از یک هزار دستگاه کامیون کالای صادراتی و بازرگانی از طریق گمرک و مرز مهران به کشور عراق صادر می شود.

انتهای پیام/ه

صادرات به کشور عراق از مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.