چند سرمایه گذار خارجی برای توسعه بخش انرژی قصد دارند در مازندران سرمایه گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمد اسلامی استاندار مازندران دیشب در نشست فعالان اقتصادی مازندران در ساری گفت: میزان تولید برق استان امسال حدود یک هزار مگاوات افزوده شود که زیرساخت دستیابی به این هدف در حال انجام است.

وی از حضور چند سرمایه گذار خارجی برای توسعه زیرساخت‌های تولید انرژی در استان خبر داد و افزود: مقدمات حضور و سرمایه گذاری این شرکت‌ها در استان در حال انجام است.

استاندار مازندران سهولت در صدور مجوز‌های سرمایه گذاری را خواستار شد و از همه دستگاه‌های مرتبط خواست، زمان صدور مجوز برای سرمایه گذاری را کاهش دهند تا سرمایه گذار در بوروکراسی اداری گرفتار نشود.
اسلامی با بیان اینکه حدود ۳ هزار میلیارد ریال پارسال از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه روستا‌ها و شهر‌ها به دهیاران و شهرداران پرداخت شد، گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال از این درآمد‌های مالیاتی برای توسعه روستا‌ها هزینه شد.

وی پرداخت به موقع و مناسب مالیات بر ارزش افزوده را وظیفه همه واحد‌های مصرفی و فروشگاهی استان اعلام کرد و گفت: شهر‌ها و روستا‌های مازندران از فقر ساختار‌های توسعه رنج می‌برند و با تخصیص اعتبار مناسب از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده می‌توان روستا‌ها و شهر‌ها را در مدار توسعه قرار داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تعداد زیادی از فروشگاه‌های استان مالیات بر ارزش افزوده را از مردم دریافت می‌کنند، اما آن را به دولت نمی‌پردازند، از اداره امور مالیاتی استان خواست این فروشگاه‌ها را شناسایی و طبق قانون از آنان مالیات بر ارزش افزوده دریافت کنند.

اسلامی یکی از اولویت‌های توسعه استان را امسال توسعه فعالیت‌های معدنی و فعال کردن معادن دانست و افزود: مازندران علاوه بر امکانات و زیرساخت‌های مناسب گردشگری و کشاورزی دارای ذخایر معدنی غنی است که باید این معادن به درستی استخراج شود.

استاندارمازندران با بیان اینکه مصرف آب در بخش کشاورزی استان زیاد و دست و دلبازانه است گفت: درحالی که طبق آمار بارش‌ها در استان حدود ۲۰ درصد کاهش یافته و این استان با کمبود آب مواجه است مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی باید مدیریت شود.

وی تولید محصولات کم آب بر، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و توسعه مکانیزاسیون را را راهکار‌های اصلی بهره برداری درست از آب دانست.
انتهای پیام/ک


افزایش تولید انرژی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار