کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تروریست ها با توجه به پیروزی های ارتش سوریه، سناریوی حمله شیمیایی اخیر را پیاده سازی کردند.

سناریوی حمله شیمیایی دوما، تلاش برای کارشکنی در پیشروی‌های ارتش سوریهمحمدرضا اخباری کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه نیروهای ارتش سوریه پیشروی قاطعانه و سریعی در شهر دوما دارند، افزود: در چنین شرایطی استفاده ار سلاح شیمیایی توجیهی نخواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: تروریست ها و اربابانشان با توجه به پیروزی های ارتش سوریه، سناریوی حمله شیمیایی اخیر را پیاده سازی کردند تا هم در پیشروی ارتش این کشور کارشکنی کنند و هم دولت این کشور را در مجامع بین المللی تحت فشار قرار دهند.

وی با ذکر اینکه دولت سوریه همکاری مطلوبی با سازمان ملل در موضوع انهدام سلاح های شیمیایی داشته، هجمه اخیر و اتهام استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را ادعای نخ نما و تکراری غرب و تروریست های مورد حمایتش عنوان کرد که البته در روند مبارزه با تروریسم ارتش و دولت این کشور کارساز نخواهد بود.

اخباری در پایان با ذکر این نکته که اگر غرب بخواهد پرونده حمله شیمیایی دوما را به شورای امنیت ببرد گفت: این نمایشنامه ها مانند موارد قبل با وتوی روسیه مواجه خواهد شد و چین هم از موضع روسیه حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار