نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت درباره حمله شیمیایی اخیر در سوریه ترجیح می‌دهد ابتدا تحقیقات مناسب انجام بگیرد، اما همه گزینه‌ها نیز روی میز است.

نماینده انگلیس در سازمان ملل: بعد از انجام تحقیقات درباره حمله اخیر در سوریه تصمیم می‌گیریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کارن پییرس، نماینده انگلیس در سازمان ملل روز دوشنبه گفت درباره حمله شیمیایی اخیر در سوریه ترجیح می دهد ابتدا تحقیقات مناسب انجام بگیرد، اما همه گزینه ها نیز روی میز است.

پییرس قبل از تشکیل نشست شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل برای گفتگو درباره حمله شیمیایی اخیر در شهر دومای سوریه در گفتگو با خبرنگاران گفت: «همانطور که می دانید ما یکی از کشورهایی بودیم که خواستار تشکیل این نشست شورای امنیت شدیم که در واکنش به یک حمله ناراحت کننده و وحشتناک دیگر به غیرنظامیان برگزار شد. همانطور که (ترزا می) نخست وزیر و (بوریس جانسون) وزیر امور خارجه انگلیس گفته اند مهم است که تحقیقات مناسبی در این خصوص انجام بگیرد. همچنین، این نیز مهم است که شورای امنیت بحث بسیار جدی و کاملی در این باره داشته باشد.»

یک خبرنگار پرسید: آیا شما از اقدام نظامی یکجانبه آمریکا به تلافی این حمله حمایت خواهید کرد؟

نماینده انگلیس در سازمان ملل در پاسخ به این سوال گفت: «من فکر می کنم در حال حاضر این یک سوال فرضی است. ما با متحدان نزدیک خود، به ویژه با آمریکا و فرانسه، در تماس نزدیک هستیم. گزینه ها روی میز هستند. ما می خواهیم این گزینه ها را در پرتو اطلاعاتی که تاکنون به دست آورده ایم، ارزیابی کنیم. ما ترجیح می دهیم کار را با تحقیقات مناسب آغاز کنیم. ما با متحدان نزدیک خود مانند آمریکا و فرانسه در تماس خواهیم بود. وزیر امور خارجه انگلیس امروز با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود و نیز با جان سولیوان، قائم مقام وزیر امور خارجه آمریکا گفتگو کرده است.»

نماینده انگلیس در سازمان ملل همچنین درباره واکنش های احتمالی کشورهای غربی به حمله شیمیایی اخیر در سوریه گفت: «انتظار نداشته باشید من درباره جزئیات هرگونه عملیاتی که ممکن است انجام بگیرد یا نگیرد، اظهار نظر کنم. هنوز هیچ تصمیمی گرفته نشده است، اما همه گزینه ها روی میز است. همانطور که نخست وزیر انگلیس گفت ما به تحقیقات فوری نیاز داریم. اگر همانطور که بسیار احتمال می دهند، ثابت شود بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) مسئول این حمله بوده است باید حسابرسی شود و ما به طور مفصل با دوستان نزدیکمان در آمریکا و فرانسه درباره گام های بعدی گفتگو خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

اظهارنظر نماینده انگلیس در سازمان ملل درباره حمله شیمیایی اخیر در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار