رئیس جمهور آمریکا در نشست کابینه دولت آمریکا درباره سوریه گفت تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده تصمیمات بزرگی اتخاذ می‌کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نشست کابینه دولت آمریکا درباره سوریه ضمن محکوم کردن حمله شیمیایی (ادعایی) به شهر دوما واقع در غوطه شرقی سوریه در اظهاراتی گزاف گفت: ما می‌خواهیم بدانیم آیا روسیه، سوریه، ایران یا همه آن‌ها با هم در این حمله دخالت داشته‌اند.

او افزود: در حال حاضر مشغول بررسی موقعیت و گفتگو با مقامات نظامی هستیم و تا ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده در این باره تصمیمات بزرگی می‌گیریم. همه گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی علیه سوریه روی میز است. ممکن است پوتین مسئول حمله شیمیایی در سوریه باشد!

شبکه تلویزیونی العالم نیز گزارش داد رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مذاکرات او با رهبر کره شمالی در ماه مه یا ابتدای ماه ژوئن خواهد بود.

او درباره جنگ تجاری با چین گفت: «می خواهم درباره مذاکرات تجاری هم اطلاعات جدیدی ارائه کنم. ما با چین دچار وضعیتی شده ایم. ما روابط بسیار خوبی با چین داریم. فکر می‌کنم ما این روابط را حفظ خواهیم کرد. در کنار همه این مسائل، باید عرض کنم چین سال‌ها از آمریکا واقعا نفع برده است. اگر از زمان شروع فعالیت سازمان جهانی تجارت نگاه کنیم می‌بینیم که چین درباره کشور ما کار‌های زیادی کرده است. من چین را مقصر نمی‌دانم. من تقصیر مسئله را متوجه مسئولان کشورمان می‌دانم. من تقصیر را متوجه روسای جمهور و نمایندگان کنگره و مذاکره کنندگان (با چین) می‌دانم. ما بایستی می‌توانستیم همان کاری را انجام بدهیم که آن‌ها انجام داده اند. ما این کار را نکردیم و آن‌ها (چینی ها) این کار را کردند. روابط تجاری با چین، نامتوازن‌ترین سری قواعد و مقررات تجاری است که تاکنون دیده شده است.»

ترامپ در ادامه افزود: «با توجه به این نکات باید مدنظر داشت که ما موارد متعددی از این روابط تجاری را داشته‌ایم. نفتا یکی از آن‌هاست. نفتا پیمانی وحشتناک بوده است. ما در حال مذاکره مجدد درباره آن هستیم و باید دید چه اتفاقی در این خصوص رخ می‌دهد. ما با قوت بسیار در حال مذاکره مجدد در خصوص نفتا هستیم. اگر به اتحادیه اروپا نگاه کنید می‌بینید که این اتحادیه موانع عظیمی از قبیل موانع تجاری دارد. ما با هر کشوری که تعامل داشته ایم، توافق نامه‌های بسیار بدی منعقد کرده ایم. ما در آستانه انعقاد قراردادی با کره جنوبی قرار داشتیم که توافقی وحشتناک بود. گفته می‌شد قرار بود با این قرارداد، دویست هزار فرصت شغلی برای کشور ما ایجاد شود که وجود خارجی نداشت. در واقع، این توافق سبب ایجاد دویست هزار فرصت شغلی برای کره جنوبی می‌شد و فرصت‌های شغلی را از ما می‌گرفت. این توافق، توافقی وحشتناک بود. ما در حال مذاکره مجدد درباره این توافق هستیم.»

دونالد ترامپ درباره مسائل داخلی آمریکا نیز گفت: همانطور که می‌دانید مواد مخدر عامل ویران کننده به شمار می‌رود. همانطور که می‌دانید ما مرز‌های جنوبی کشورمان را تقویت کرده ایم. سال گذشته میزان قاچاق مواد مخدر در مرز‌های جنوبی کشورمان به صورت بی سابقه‌ای کاهش یافت. امسال کمی این رقم افزایش یافته است. شاید این مسئله به علت وضعیت اقتصادی کشورمان باشد که عده‌ای انگیزه پیدا کرده اند تا وارد اقتصاد خوب کشور ما شوند. ما گارد ملی و نظامیان را در مناطق مرزی مستقر کرده ایم. ما گشت زنی در مناطق مرزی را تقویت کرده ایم. آن‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشته اند. ما به این وضعیت رسیدگی خواهیم کرد. ما به دیوار (مرزی با مکزیک) نیاز داریم.

او افزود: همه فارغ از جمهوریخواه و دموکرات باید بدانیم که ما به این دیوار نیاز داریم. این دیوار سبب متوقف شدن جریان ورود مواد مخدر به کشورمان می‌شود. جریان ورود مواد مخدر به کشورمان، وضعیتی وحشتناک به وجود آورده است. این دیوار سبب جلوگیری از ورود عده زیادی می‌شود که ما نمی‌خواهیم وارد کشورمان شوند. در حال حاضر، ما نیرو‌های نظامی و گارد ملی را برای این منظور به کار گرفته ایم. ما مرز‌های قوی داریم. ما در حال حاضر مرز‌های مستحکمی داریم اما این مرز‌ها بسیار قویتر خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار