لیندسی گراهام از ترامپ خواست به حمله شیمیایی ادعایی در سوریه واکنش نشان دهد تا در مقابل چشمان ایران و روسیه ضعیف دیده نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت سی ان اس نیوز، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، باید در پی حمله شیمیایی ادعایی در سوریه، «عزم خود را نشان دهد».

در پاسخ به ادعای حمله شیمیایی در دوما، بامداد امروز یک پایگاه هوایی سوری بمباران شد. آمریکا اعلام کرد این بمباران از جانب جنگنده‌های این کشور انجام نشده است. مسکو و دمشق، رژیم صهیونیستی را مسئول انجام این حمله هوایی به پایگاه هوایی سوریه دانستند.

گراهام حمله شیمیایی ادعایی در سوریه را «لحظه‌ای مهم» در دولت دونالد ترامپ دانست. او در گفتگو با شبکه ای بی سی ادعا کرد: «ما (سال گذشته در سوریه) یک حمله موشکی انجام دادیم و آن را ادامه ندادیم. به همین دلیل سوریه بار دیگر مشغول به کار شده است. آن‌ها ما را می‌بینند که عزممان را از دست داده‌ایم و تصمیم ما درباره باقی ماندن در سوریه در حال تضعیف شدن است. این تصادفی نیست که آن‌ها از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.»

وی در ادامه لفاظی‌های خود افزود: «اما ترامپ می‌تواند در این مقطع، مهره‌ها را بار دیگر بچیند. اگر تصمیم با من بود، نیروی هوایی سوریه را نابود می‌کردم و مناطق امنی در سوریه تعریف می‌کردم که سوری ها بتوانند از دیگر کشورها به آن بازگردند و زندگی خود را از سر بگیرند.»

گراهام همچنین درباره توییت اخیر ترامپ در خصوص این حمله شیمیایی ادعایی در سوریه مدعی شد: «اگر این‌ پیام‌های توییتری بی‌معنی باشند، ترامپ در مسئله کره شمالی نیز ضرر خواهد کرد. اگر وی به تعهدات خود در این پیام توییتری عمل نکند، در مقابل چشمان ایران و روسیه ضعیف دیده خواهد شد. به همین دلیل، اکنون لحظه‌ای تعیین کننده است. آقای رئیس جمهور، عزمی نشان دهید، عزمی که اوباما هرگز از عهده آن بر نیامد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار