تحلیلگران سیاسی اعلام کرده‌اند دونالد ترامپ به زودی سفری پرتنش به کشور‌های آمریکای لاتین خواهد داشت.

سفر آینده پرتنش ترامپ به آمریکای جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که از کشورهای آمریکای لاتین در مسائلی مانند مهاجرت، مواد مخدر و تجارت به شدت انتقاد کرده است، در روزهای آینده قصد دارد با سران این کشورها دیدار و گفتگو کند. دیپلمات‌ها پیش‌بینی کرده اند این دیدارها بسیار سخت و پرتنش باشد.

ترامپ روز جمعه این هفته برای شرکت در اجلاس سران آمریکا وارد لیما، پایتخت پرو خواهد شد. بر اساس گفته‌های مقامات آمریکایی، وی سفر خود را با هدف افزایش روابط اقتصادی و درخواست از متحدان خود برای اتخاذ سخت‌گیری‌های بیشتر علیه ونزوئلا انجام خواهد داد.

با این حال، کارشناسان بر این باورند ادبیات تفرقه‌جویانه ترامپ و روابط سرد وی با سران کشورهای آمریکای لاتین، از جمله انریکه پنیا نیتو، رئیس جمهور مکزیک احتمال این را ‌که ترامپ بتواند در این هدف به مقاصد خود برسد، بسیار کاهش می‌دهد.

یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی در این باره گفت: «او (ترامپ) در منطقه بسیار منفور شده است و به یقین، این مسئله توانایی سران کشورهای آمریکای لاتین برای همکاری با وی را تحت‌ الشعاع خواهد داد.»

یک دیپلمات اهل پرو در این باره گفت: «هیچ فردی نگران ترامپ نیست. ما همه می‌دانیم چگونه لبخند بزنیم و چهره خود را حفظ کنیم و به همین دلیل نگران او نیستیم.»

ترامپ تهدید کرده است توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) به مکزیک و کانادا را پاره کند. وی در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016، مهاجران مکزیکی را «قاچاقچی مواد مخدر» و «متجاوز» خوانده بود.

ترامپ همچنین در مسئله مهاجرت، کشورهایی مانند نیکاراگوئه، هندوراس، ال سالوادور و دیگر کشورهای آمریکای لاتین را هدف انتقادهای خود قرار داده و تهدید کرده است کمک‌های مالی آمریکا به کلمبیا و پرو را به دلیل قاچاق مواد مخدر کاهش دهد.

حال که تنها چند روز از سفر وی به آمریکای لاتین باقی مانده است، ترامپ حملات خود علیه مسئله مهاجرت غیرقانونی را تشدید کرده است و قصد دارد نیروهای گارد ملی آمریکا را در مرز مکزیک مستقر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار